Nytt år 2009

Ledig och ledig och ledig. Det är verkligen underbart skönt. Och nyårsaftonen var ju himla trevlig. Vi var bortbjudna till grannarna och de hade fixat allt. Så det var bara att sätta sig vid dukat bord, njuta av hummer och champagne och bara ha det bra. Det kändes verkligen lyxigt. Barnen var ute på äventyr, men det gick också bra. De ringde vid tolvslaget och lät hur glada som helst. Men inte för glada. Själv ringde jag min mamma och lyckades i år också med att verka nykter. Tänk att hon går på det varenda år!
Förra nyåret firade maken och jag på Fuerteventura. Suck. Hela min kropp tycker att det var en utmärkt tradition jag hade startat där, och den har bara gått runt och väntat på att jag ska sätta igång och packa. Men nej, vi sparar pengarna och köper en hund i stället. Suck, suck och åter suck. Det är mörkt och kallt ute. Det är det nog inte på Kanarieöarna...Men nu går det ju i alla fall mot ljusare tider.
Jag är lite sugen på att börja träna igen, jag hade ju kommit igång så bra, tom kände jag en liten, liten muskel under gäddhänget, sånt är ju alltid kul. Men jag vågar inte riktigt för hostan har fortfarande inte riktigt gett sig. Jag håller mig till promenader än så länge.
Var på rean och fyndade ordentligt. Jag skulle kolla efter en klänning som jag såg innan jul men jag tyckte den var lite för dyr. Den var fortfarande inte på rea, och nu tyckte jag inte den var lika snygg längre, men däremot hittade jag ett par jeans som var av lagom längd till mig, alltså var de sydda som ett par knickers till vanligt folk. Jag provade dem och de satt som om de var gjorda förl mig. Alltså bestämde jag mig för att köpa dem, även om de inte var på rea. Men när jag kom till kassan berättade expediten att det var halva priset på dem! Lycka!! Visserligen hade de någon plastbit insydd i fållen av någon helt outgrundlig anledning. Den var inte skön. Måste hitta på någon fiffig lösning på det, för det gick inte att pilla loss den utan att förstöra  byxorna. Tills vidare har jag satt på ett plåster. På byxorna alltså, det funkade som en provisorisk lösning.
Happy friday!

Kommentarer
Postat av: Annica

att vara ledig är livet! imorgon blir det shopping för min del! får se om det finns något av rean kvar till mig!

2009-01-02 @ 13:30:27
URL: http://www.nogg.se/bliip
Postat av: Anonym

Hej ! Rea.....skulle så gärna vara ute och kolla på den men nu får det vara . Tänker inte köpa ett endaste plagg förräns mina valkar är borta !!

Nu skall mina slantar i stället läggas på ett gymkort på Friskis , jajamensan !

Nu skall här tränas .

Du skall se att vi kommer att peppa varandra till stordåd vad gäller träning och viktminskning detta år !

Många kramar till dig från mig !

Maria

2009-01-03 @ 02:21:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0