Lite fix i sista minuten.

Idag är sista dagen på jullovet, och idag gör jag faktiskt lite sånt där nyttigt som man alltid tror att man ska hinna med på loven. Maken och jag fixar köksfläkten. Alltså om era köksfläktar liknar min bara litegrann så är de inte snygga. Usch och fy vad mycket fett som samlas där i. Men nu är det i alla fall lite bättre, och förhoppningsvis har maken fixat det där problemet med att det rinner ner vatten i den som plötsligt dräller ner på spishällen när man minst anar. Jag har även börjat spana lite på bokhyllan i vardagsrummet, inte mycket feng shui i den, men jag tror inte att jag kommer orka med den, vi får se. som en liten hint för att ni ska förstå varför det känns så oöverstigligt så kan jag berätta sex av sakerna som ligger där:
  1.  Ett svanben vi hittade på Gotland för länge sen.
  2. En kopp att fylla på strykjärnet med.
  3. En chokladask.
  4. En bok. (?)
  5. En inhalator för astmatiker.
  6. bouleklot.
Ni inser problemet va?

Långfärdsskridskor fick jag tips om av Millie. Faktum är att våra grannar tjatar som bara den om hur underbart det är, och maken är också lite sugen. Han var och tittade på såna igår, men själv är jag lindrigt intresserad. Är mer inne på att göra piruetter och sånt, men eftersom jag har upptäckt år efter år på ett mycket smärtsamt vis att jag inte är bra på konståkning så har jag gett upp det. Vi köpte däremot långfärdsskidor för några år sedan, men jag har insett att jag nog bor i fel klimat för det. Så fort det snöar blir man sugen på att ge sig ut, men en kvart senare har allt bara blivit blask och så var det med det.
Tack Maria för "köp inte en zebra-tipset"! Jag köpte några små dockor, prins, kung, gudmor, fe och sånt. Det blev succé. Madicken försvann genast in i en egen prinsessvärld och när någon klantig vuxen, typ jag, lyfte på nån docka som hon hade arrangerat på något mystiskt sagovis, fick man en irriterad blick, samtidigt som hon vänligt men bestämt tog i från en dockan och noggrannt ställde tillbaka den på sin plats.
Skönt att det inte bara var jag som irriterade mig på Grys kläder. Alltså verkligen! Hoppas det blir bättre på lördag. Då ska jag lyssna lite bättre på Nannes kör, för alla tycker tydligen att de var bäst.
Imorgon börjar allvaret igen, och hur jag ska kunna sova inatt har jag ingen aning om.Två helger framöver blir det femtioårsfester, så det blir en hård början på det här året. Dessutom är fritidsfröken som jag jobbar med på Kanarieöarna (avundsjuk? kanske lite då...) Så det blir hårdkörning på jobbet också.
Ha det bra alla!!


Kommentarer
Postat av: Annica

jag förstår inte varför bokhyllor ska envisas med att dra till sig konstiga saker, våran är likadan!

2009-01-06 @ 14:14:21
URL: http://www.nogg.se/bliip
Postat av: Marketta

Här har jag städat ut julen idag.



Vi bor i Dalarna, så vi bor inte så långt norrut.

2009-01-07 @ 23:16:31
URL: http://colliekompisarna.bloggagratis.se
Postat av: Millie

Det går allt att göra piruetter på långfärdsskridskor, det har jag nämligen provat och det redan första gången jag stod på ett par. Inte det minsta graciöst i och för sig, men jag höll mig på benen i alla fall. Tre gånger har jag åkt nu och jo, jag kan fortfarande rekommendera det. Nu hade vi himla tur med både väder och is alla gångerna men jag tror det kan vara rätt ok även utan strålande sol. Fast tjock is är ett krav från mig även fortsättningsvis.



Kram från en något feg Millie

2009-01-09 @ 15:53:05
Postat av: Maria

Hej ! Långfärdsskridskor......Här har vi nåt som heter Medvinden och är en flera mil lång sträcka som kommunen plogar upp på Storsjöns is .

Alla är som galna i att åka skridskor där....dock inte jag. Har stora problem att ta mig fram ändå utan att dratta på min gigantiska rumpa !



Nä jag håller mig allt till mina längdskidor . Dessutom vill jag göra strandhugg så att herr Sprätt och jag kan sitta och sola , dricka medhavda mackor som sköljs ner med varm Lumumba.....

Nu rivstartar jag enligt GI så i år får väl den medhavda matsäcken bestå av en smaskig morot, lite ost och lite varmt vatten......



Kram från mig ! // Maria

2009-01-14 @ 04:36:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0