En rosa kattlort!

Bli aldrig lärare!!! Den här veckan har varit förfärlig! Barnen har varit hemska, och det värsta av allt inträffade idag när jag kom till jobbet.
Det finns ju ingen hejd på min uppfinningsförmåga! (ibland blir jag lite trött på mig själv!). Vi skulle ha öppet hus för föräldrarna. De skulle få komma till skolan och se vad vi håller på med. Min parallellfröken, som är något mer sansad än jag, tyckte att vi skulle ha skrivarverkstad, men jag fick den strålande idén att vi skulle göra NO-experiment. Vulkaner!! Sade och gjorde. Hon tipsade mig om en sida på Yotube, vi fixade recept på vulkanutbrott: bakpulver, ättika och karamellfärg. Barnen fick bygga vulkaner av trolldeg. Vaktmästaren fick kånka in stora bord som går att fylla med sand. Barnen fick släpa in hinkar med sand från sandlådan så vi kunde hälla på borden. Föräldrarna kom. Vi fixade vulkanutbrott så det stod härliga till. Det luktade ättika över halva skolan.
I morse var det inte lika kul, när det stank av ättika när jag öppnade klassrumsdörren. På med plasthandskar, ner med vulkanresterna i en plastpåse som jag bar ut i sopcontainern. I sanden hade det ju också drällt ner ättika och bakpulver, så den rafsade jag ihop för att kasta. Vad hittar jag i sanden, om inte en rosa kattlort!! Usch och fy! Och den där sanden har stått i klassrummet flera dagar! Bläk! Tur att jag hade handskarna på mig.
Nä, nästa gång ska jag försöka skaffa sand nån annanstans än ute på skolgården.
Som tur är fick jag idag se bilder på vovven. Han är så sööööööt! Imorgon ska dottern och jag åka och hälsa på honom. Men vi ska inte bestämma något ännu. Inte, inte, inte!!
Happy friday!!

Kommentarer
Postat av: Annica

jag är synsk och här kommer min senaste syn... om ett kort dag så kommer ni att inneha en hårig boll med nos och som luktar ganska äckligt när det är blött ute. :D trevlig helg!

2009-01-16 @ 17:36:41
URL: http://www.nogg.se/bliip

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0