Tjejmiddag.

Igår var jag på tjejmiddag med mina kompisar från lärarhögskolan. Det är otroligt så svårt det är att hitta en tid när alla kan, men nu hade vi äntligen lyckats i alla fall. Ena kompisen hade också skaffat hund nyligen, en dansk-svensk gårdshund som var hur söt som helst. En månad yngre än Hampus, så det blev mycket hundprat. Vi bestämde att vi skulle träffas ute på åkern idag, så de kan få leka. Det blir nog härligt för dem.
Annars var det härligt att få uppdatera sig om vad som hade hänt i allasliv. Hur stora barnen hade blivit och allt som hade hänt på jobb och annat sen dess. Och så en hel del gnäll på korkade rektorer, och alla omorganisationer och merjobb som lärare utsätts för hela tiden. Vi löste också ett stort problem, nämligen det där med åttondeklassare. Ja, ni vet hur fjortonåringar är, det året är ju totalt bortkastat  i skolan, de sitter ju bara och gäspar ett helt år. Hemma är de heller inte mycket bättre. Alltså borde de inte gå i skolan, utan komma ut på arbetsplatser och praktisera. De borde hinna med att prova på två olika jobb per termin, längre står nog inte arbetsplatserna ut med dem. Sen vet de ju inför valet till gymnasiet vilka jobb de kan tänka sig och vad de absolut inte vill bli. Genialiskt, eller hur!? Fattar inte att ingen har kommit på det här förut. Det är ju som lumpen, fast bättre!
Kompisarna blev mycket förvånade när jag berättade om min blogg, och undrade om jag var som Blondin-Bella då? Ja, ni fattar väl vart den diskussionen ledde, jag blev kallad för Brunett-Anette hela resten av den kvällen. Hysteriskt kul! Ha, ha!
Igår var jag och dottern på IKEA och gjorde slut på pengar jag inte hade. Är det inte märkligt att man bara köper några småsaker för 15 och 35 kronor, och så när man kommer till kassan så kostar det 700?! Nåja, jag gjorde ett tjusigt blomsterfat, inspirerad av svågerns femtioårspresent, som åtminstone piggar upp mig i vintermörkret.
Hampus har hittat en mysig sovplats. Husses säng!
Här är mitt tjusiga blomsterarrangemang!Hampus har hittat en mysig sovplats. Husses säng!

Kommentarer
Postat av: Annica

superfint ljusfat! älskar ikeas "billiga" småplock! kommer alltid hem med en kasse eller två! vi får klaga till bella! hon måste ju kunna fixa ut oss billigare! :)

2009-02-25 @ 20:12:57
URL: http://www.nogg.se/bliip
Postat av: Marketta

Vad kul att det börjar komma lite bilder här på vovven.

2009-03-01 @ 00:56:25
URL: http://colliekompisarna.bloggagratis.se
Postat av: Millie

Hej Brunett-Anette! Fyndiga kompisar du har, du får väl döpa om bloggen nu. Söööt han är Hampus. Och kul att han får en gårdshundskompis, hiiimla fin ras det... ;-)



Kram

Millie

2009-03-02 @ 14:38:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0