En pinsam dag...

Så tokigt det blev idag... Redan på morgonen så annonserade biträdande rektor att hon vill vara med på någons lektion i livskunskap. Skoj! Det finns ju ingenting som är så roligt som att jobba med chefen hängande över axeln. Det skulle vara en smärtsam rotfyllning i så fall. Naturligtvis så blev det jag som fick den äran.
Nåja, det är ju bara att sätta igång, och jag har tänkt ut att jag ska berätta en saga för eleverna, och därefter ska de få göra ett collage. Alltså klippa bilder ur tidningar som jag har tiggt ihop av mina kollegor. Barnen sätter glatt igång att jobba, men efter bara några minuter börjar jag ana oråd. Fyra av grabbarna har nämligen samlats i ett hörn med en Hänt Extra och håller nu på att fnissa ihjäl sig.
Har ni läst Hänt Extra på sista tiden? Inte jag heller, och när jag läste den sist innehöll den damer i fina klänningar och bilder på Runar. Bilderna på Runar var kvar, men nu var det också papparazzibilder av kändisarna som solade topless på sina lyxjakter, bytte badbyxor på stranden, och klev ur limousiner utan trosor. Hysteriskt roligt om man är i tioårsåldern!
Raskt satte pojkarna igång med att göra collage av nakenbilderna. Det är enorma bröst och underliv överallt!
Jag övervägde mina möjligheter. Det första alternativet som slog mig var att bara släppa allt, kliva ut ur klassrummet och försvinna mot solnedgången. Men jag har räkningar som ska betalas, så det kändes som en dålig idé.
Hade inte chefen varit med hade jag nog ryckt tidningarna ur händerna på dem och gett dem några nummer av Sköna Hem i stället. Men det kändes inte pedagogiskt riktigt, och det är snart löneförhandling, så jag försökte i stället prata med grabbarna.
Har ni försökt prata med illröda, hysteriskt fnissande, förpubertala pojkar nån gång? Mmmm trodde just det, och jag misstänker att ni kommit till samma resultat som jag. Deras intresse för att diskutera sakligt med en torr gammal fröken var lika stort som mitt intresse för budgetpropositionen.
Nåja, den lektionen tog ju tack och lov slut så småningom, de gör ju alltid det, och jag tog alla skvallertidningarna och bar ut dem till pappersinsamlingen.
Happy friday!

Kommentarer
Postat av: Yarri

Hej ! Nu var det ett tag sedan jag var inne och läste i din blogg . Vår data har kraschat och då blir man ju lite strandsatt.

Just nu arbetar jag och stjäl privat data tid av arbetsgivaren.....



Åh, vad fin Hampus är !! Han är så gullig, vad mycket roligt du kommer att få med honom .

Jag är riktigt avundsjuk på dig , tänk vad ni 2 kommer att lära av varann !



Skrattade gott när jag läste om barnen och fnissandet åt bilderna i Hänt Extra . Jag är en prenumerant av nämnda tidning och sitter ofta och förfasar mig över kändisarnas osedesamma klädsel.

Vår egen Victoria Silvstedt toppar ju listan över smaklös klädsel.



Nu behöver man ju inte ha igenknäppta blusar och tröjor med polokrage som jag har men det måste väl finnas nåt däremellan och att gå troslös ur limousiner för att sedan delta på nån gala......



Nu måste jag arbeta men jag återkommer till din blogg när jag har tid över och ffa när vi får tillbaka vår data !



Många kramar till dig från mig !

Maria

2009-02-24 @ 21:59:00
Postat av: Marketta

Hahaha, jag antar att du i fortsättningen bläddrar genom tidningarna innan om du skall göra nåt sånt fler gånger S.



2009-03-01 @ 00:55:27
URL: http://colliekompisarna.bloggagratis.se
Postat av: Karin

Oooooooops...

Får en bestämd känsla av att det där var "mina" grabbar. :S

jag var inte där jag var inte där jag var inte där

2009-03-10 @ 17:54:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0