Den enda nyktra mamman i norra Täby?

Alla hjärtans dag. Jag sitter ensam med Hampus. Är det synd om mig? Fniss, knappast. Jag har själv valt det. Vi var bjudna på fest, men jag tackade nej. Maken fick gå själv. Är det synd om honom? Knappast! Han är nog rättså lycklig vid det här laget. Får se om han är det i morgon. Jag har tänkt ut några illasinnade arbetsuppgifter åt honom. Fast han tror nog att han ska få ligga i soffan hela dagen.
Tyvärr upptäckte sonen att jag var nykter och han har ju inte fått körkort än, så jag åkte på att skjutsa honom och hans kompisar till tåget. Det är inte bra att vara den enda nyktra mamman. Och dessutom ha svårt att säga nej.
Idag var det superkallt. Jag tvingade ut Hampus på promenad. Han ställde sig utanför tomten och kissade. Sen vägrade han gå en meter. Jag släppte honom och gick i förväg. Då sprang han ifatt mig och ställde sig framför mig med nosen mot hemmet och bara blängde på mig. Vi gick alltså hem, slängde oss framför brasan, han med ett ben och jag med en bok. Mycket bättre sätt att tillbringa en februarieftermiddag med.
Happy saturday!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0