oj, det har jag visst!

Sonen berättade just om ett kul fenomen som han ofta drabbas av. Rätt som det är blir han hungrig, och då kommer han på att han glömt äta frukost. Han går och hämtar något att äta, men så kommer han på att han har visst ätit frukost i alla fall. Nåja, ingen fara på taket, två frukostar har ju ingen dött av, särskilt inte om det går bortåt fem timmar emellan dem.

När han berättade det tänkte jag att det aldrig skulle hända mig. Jag är inte känd för att direkt glömma bort att äta. Tvärtom är det en av mina favorithobbies. Däremot kan jag på kvällen tänka: Vad bra! Idag har jag inte ätit något onyttigt! Men så kommer jag på att det har jag visst gjort. En stor bit tårta och fem digestivekex med ost slank ju ner. Och vänta lite, hade jag inte en full påse med jordnötter i morse, och en halv chokladbit i väskan, vad hände med dem?

Samma när det gäller shopping. Den här sommaren har jag slagit nya shoppingrekord. Det är ju Rea överallt! Nyss hittade jag en klänning för 98 kronor, och ett par byxor som jag faktiskt kommer i. När jag kom hem med min påse stirrade maken på mig och suckade: Har du köpt ännu fler kläder? Jag har väl inte köpt särskilt mycket kläder, protesterade jag, men sen slog det mig: Oj, det har jag visst!

Happy saturday!

Kommentarer
Postat av: Marketta

Hoppas du inte har förätit dig :-D. Hur går det med lilltjejen ?

2009-08-23 @ 18:00:12
URL: http://colliekompisarna.bloggagratis.se
Postat av: Helena Bro

Men hallå Malin... Nu börjar jag ju bli orolig...? Var e du? Hur mår du? Vad gör du? DAGS FÖR EN NY BLOGG!



Kramar från Helena

2009-09-20 @ 00:08:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0