Världens vackraste hund.

Jodå, det gick bra på utställningen. Första pris, andra plats i juniorklassen och ceritifikatkvalitet! Det ni! Så det är minsann ingen vanlig bonnhund som studsar omkring i koppel bredvid mig på promenaderna! Det roligaste var nog att läsa beskrivningen: Mörka mandelformade öron, vacker päls, rör sig och visar sig mycket bra, vacker hals och rygglinje. Att domaren sen fick någon sorts hjärnsläpp och placerade Hampus på andra plats är väl bara mänskligt antar jag. Han var väl helt förtrollad över att möta en sån vacker liten hund!
konstigt egentligen att man blir mallig över att det går bra på en utställning. Det är ju inte som att jag direkt har gjort något. Jag har ju bara köpt honom. Det var inte ens jag som visade honom. Det gjorde uppfödaren och hennes kompis. Och de fick slita vill jag lova. Hampus ville gärna visa att han hade lärt sig en massa saker på lydnadskursen, så när de höll fram köttbullar så satte han sig så fint.
Dessutom fick jag i uppgift att passa två löptikar, så inte nog med att han skulle skiljas från sina mattar. Han skulle också gå snyggt och prydligt, medan det stod två tjusiga tjejer och tittade på. Den ena var visserligen hans syster, men som den välartade yngling han är, så stack han så klart nosen i baken på henne så fort den kom i närheten av honom. Och det gjorde den så fort jag inte såg upp.
När Hampus hade tävlat klart så tog vi oss en runda bland alla tillbehören, så nu har Hampus en ny borste, ett halsband och två godispåsar av olika modeller. Sen åt vi lite lunch på en uteservering innan vi begav oss hemåt. När vi kom hem sov Hampus hela eftermiddagen och kvällen, så när det var läggdags var han pigg som en mört och ville leka bita-i-tårna-leken. Det ville inte jag och dottern. Vi var helt slut!

Tack Maria för den underbara historien om Sprätt och nakenhunden. Jag tror dreverstylingen bara blev till det bättre!
Happy tuesday!

Kommentarer
Postat av: Yarri

Hej !



Grattis till Hampus fina pris och bedömning !! Jätteroligt för er båda . Gissar att du är stolt som en tupp nu .



Visst är det kul att införskaffa nya saker till sin lilla sötstrut . Jag var iväg i förrgår och inhandlade en bur som han skall bilen.

Den är krocktestad och går att låsa ......detta till en liten nätt kostnad av 4000:-.

Husse konstaterade att en av oss hade kunnat resa utomlands för dom slantarna men åt såna dumma kommentarer fnyser jag och Herr Sprätt högljutt åt!

Klart att " sonen " skall ha en krocktestad bur !!



Vi får dra in på nåt annat istället ....kanske 19 åringens student, ha, ha......



Kram från din Jämtländska vän !



Maria

2009-04-29 @ 05:25:29
Postat av: Marketta

Oj, vad kul. Grattis CK och allt, det var inte illa.

2009-05-02 @ 22:40:43
URL: http://colliekompisarna.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0