Typiskt!

Dålig dag idag. Har varit världens sämsta fröken. Gnatig, tjatig, elak, bitter, sur och hysterisk.  Vi pratade idag om adjektiv, och då var det en kille som skrev: Fröken är elak och dum. Tja, det var ju adjektiv, och säkert sant också. Men jag var i alla fall tvungen att fråga killen varför han skrev så. "För att du sa att jag hade slöat." svarade han. "Men det gjorde du ju!" sa jag. "Ja, men i alla fall..."svarade han. "Ska jag låta dig sitta och slöa bara för att du ska tycka att jag är snäll?" frågade jag. Det tyckte han inte, men han tyckte ändå att jag var elak och dum. Typiskt!

Hörde en rolig historia från min kollega. Hon hade varit på spinning för första gången. "En nära-döden-upplevelse!" sa hon. "På slutet när tränaren sa: och så står vi upp! så skrek jag åt honom: Du kan stå upp!" "Gjorde du det!" frågade jag. "Ja, det borde jag nog inte ha gjort" sa hon. "Jag skämde nog ut mig lite där. Typiskt mig." Vad skulle jag svara. Hon sa väl bara det som alla tänkte, tror jag.

Jag gjorde en trivselenkät med mina elever, det visade sig att alla kände sig mobbade av varandra. Dessutom tyckte alla att det var dålig arbetsro i klassrummet och att jag var dum. Jag hade haft en fajt med två killar på morgonen som hade betett sig illa. De svarade bara "dra åt helvete!" på alla frågorna. Dålig dag att göra en trivselenkät på, nu kommer jag få skäll av rektorn. Typiskt!

Jag kommer aldrig att göra en matsedel för hela veckan, handla hem och laga en liten snitsig biff stroganoff en torsdagkväll. I kväll letade jag febrilt i frysen. Det enda jag hittade var två mystiska burkar med okänt innehåll. In med dem i mikron. Det ena visade sig vara en mosig blomkålsgratäng med lite kassler i. Den andra var köttsoppa. Familjen åt utan större entusiasm. Det smakade som saker brukar smaka när de legat i frysen för länge. Sonen ville till mcDonalds, men han har ju inte fått nåt körkort än, så det var bara att äta köttsoppa och se glad ut. Eller, han åt i alla fall köttsoppa, men glad såg han fan inte ut. Mina elever är ju proffs på adjektiv, de skulle ha kunnat beskriva hans min rätt  målande tror jag.

Men! Imorgon är det fredag, och sen är det höstlov en vecka!!!! Underbart, jag ska bara sätta mig och stirra in i en vägg, tror jag, för det är nog det enda jag kommer orka med!
Happy thursday!!!



Kommentarer
Postat av: Annica

orättvist att du får höstlov och inte jag. vi har i princip full barngrupp hela nästa vecka. :-( Du kan väl tänka på mig när du vaknar vid sex och får somna om igen.... :-)

2008-10-23 @ 18:35:12
URL: http://www.nogg.se/bliip
Postat av: Anonym

hej, huddingebella här...

följer din blogg med stor glädje, du skriver underbart roligt och bra! Du borde bli författare. Du har i allafall inspirerat mig att blogga, och det är faktiskt ganska kul

ha det gott

kram

bella

2008-10-23 @ 22:03:29
URL: http://pippilull.blogg
Postat av: Dottern

HHHHHHHHHÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖSSSSSSSSSSTTTTTTTTTTTTTTTTLLLLLLLLLLLLLLOOOOOOOOOOOOOOVVVVVVVVVVV!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

I said burr! It's cold in here! I said there must be som höstlov in the atmosphere! I said ohiohihohi ice ice ice!

=) =) =) =)

2008-10-24 @ 14:55:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0