Gitarrer och en dansant ung man

Idag började vår temavecka. Alla elever har fått välja ett ämne att fördjupa sig i, och jag undervisar därför i musik hela veckan.  Och bild visade det sig plötsligt när en lärare var tvungen att uppsöka läkare. Hmm, i bildsalen känner jag mig inte särskilt hemma. Men det gjorde eleverna. De var superduktiga, och eftersom jag sa att de fick göra vad de ville satte de igång att skapa med liv och lust, mycket finare bilder än jag någonsin skulle kunnat åstadkomma. Så det blev faktiskt rättså kul.

På eftermiddagen fick jag i alla fall ha musik, det var också jättekul. Jag hade fått i uppdrag av musikläraren att lära eleverna tre ackord på gitarr. Det gick alldeles strålande, även om eleverna tyckte det var jättesvårt och satt och kämpade med att få fingrarna att räcka till över alla banden. Och när de till på köpet skulle byta ackord mitt i en låt, flera gånger också, då var det några som var nära att ge upp. Men de klarade det, det lät faktiskt inte så illa... Att sjunga till var jättesvårt så det fick bli solo av lilla mig.

Sonens kompis var vikarie och fick undervisa i dans. Han har gått musikalutbildning, och jag presenterade honom som dansör. Det tyckte alla tanterna på jobbet var alldeles förtjusande, och han charmade både barn och vuxna. Kul med unga killar som vågar bjuda på sig själva!

Sen åkte jag på studiebesök till en skola i en grannkommun som hade en jättefin matteverkstad. Jag och en kollega har tänkt fixa en sån på vår skola, så vi behövde få lite inspiration. Nu ska vi bara försöka hitta ett rum som vi kan använda. Undrar om rektor verkligen behöver sitt rum...? Hon springer ju ändå mest omkring på en massa möten överallt.

När jag kom hem var jag tvärslut, men då var det bara att sätta igång och packa matsäck, för imorgon bär det iväg till muskimuseet.  Som tur var blev det lite pasta och grönsaker över efter middagen, så det vräkte jag ner i en bigpacklåda och döpte till pastasallad, och vips var matsäcken klar. Efter middagen drabbades maken av städdille. Underbart, tycker jag och försöker att inte synas eller höras. Jag vill ju inte bli indragen. Vem vet, det kanske är smittsamt...Jag tänkte i stället krypa ner i badet med min fantastiska bok. Den heter Tidsresenärens hustru, och har ni inte läst den så MÅSTE ni göra det.

Mina nya stövlar är supersnygga. Tyvärr blev det plast, eller syntet kanske det heter, men tack vare det hade jag råd med ett par stövlar till dottern också.  Inget fel på syntet, de är väldigt glansiga och fina, och så är de ju vattentäta också. Kanske får råd med ett par skinnstövlar en annan vinter.

Happy Monday alla!

Kommentarer
Postat av: maria

Först måste jag säga att du skriver underbart! Men nu till min fråga; vem har skrivit boken?

/Maria

2008-10-14 @ 21:55:39
Postat av: Millie

Låter som om det är fullt upp på jobbet, men att det ändå flyter på. Som du kanske märkte blev det ingen promis i fredags, jobbade inte hemma och då funkar det ju inte så bra. Men nästa fredag jobbar jag hemma, så hör av dig om du vill ta en sväng då. Trägen vinner...



Kram

Millie

2008-10-15 @ 15:56:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0