Spinning

Idag var det spinningpass. Jag lyckades inte cykla förbi någon den här veckan heller, men jag gjorde mitt bästa. Efter passet smet jag ifrån stretchingen och körde den på mattan utanför. Jag tycker det är lite trångt därinne i spinningsalen, så det är skönare att ha gott om plats i gymets stretchavdelning. När jag satt där och försökte hitta mina muskler, så kom mina spinningkompisar droppande ut från salen. Alla tittade på mig och log så himla vänligt.
"Trevliga typer", tänkte jag. Jag har ju gått på det där passet ganska många torsdagar, och ja, man börjar ju känna igen varandra. Man kommer ju varandra inpå livet när man svettas ihop, och vi motionärer är ju ett trevligt och vänligt släkte. Sen gick jag in i omklädningsrummet och såg mig i spegeln. Ingen vacker syn! All mascara hade runnit ner och hängde nu i stora sjok under ögonen och nerför kinderna. De hade inte alls lett vänligt mot mig, de hade hånskrattat!
"Sabla idioter", tänkte jag. Nästa gång ska jag smörja in deras sadlar med epoxylim! Det kan de ha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0