På kurs med Hampus.

För att göra en snabb sammanfattning: Det var kallt! Väldigt kallt!

Nu till den längre versionen.

Igår var vi på första kurstillfället i vardagslydnad. Med vi avser jag mig själv, dottern och jycken. Sonen har jag inte sett skymten av på ett par dar, och maken är av den uppfattningen att hundar ska lyda utan träning, annars är de dumma. Hampus var inte bara den snyggaste hunden på kursen, han var också den smartaste och lydigaste. Jag lovar! Helt objektivt! Jodå, vi fick träna på ögonkontakt och sitt och ligg och stanna kvar och allt det där. Hampus kunde ju redan det innan, men det är ju en sak att träna i kökets lugna vrå, där man har att välja mellan att göra som matte säger, eller att ha tråkigt. Här fanns det ju massor av kul kompisar att spana på. Bredvid oss stod en ung tjej med en gårdshund som hette Doglas. Hampus båda bästisar är gårdshundar, så han blev ju helt vild av lycka när han fick syn på Doglas. Och sedan grusades alla förhoppningar om att få rusa runt och leka vilt när vi började ösa kommandon över honom. Men Hampus var inte ledsen för det! Han fick ju korv! Massor av korv! Korv är gott! Och lite cirkustrix för en bit korv känns ju helt ok.

Så nu känns det ju som om nästa steg är VM i lydnad, så klart. Nån som vet var det går i år?

Happy wednesday!

Kommentarer
Postat av: Annica

det är kallt att ha hund. :D visste du inte det?

2009-03-18 @ 20:25:22
URL: http://www.nogg.se/bliip

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0