Sommarlov

Fick lite dåligt samvete när jag kollade runt lite i andras bloggar. Jag har skyllt på värmen i några dagar nu och levt ett väldigt behagligt liv med hundar som mest sprungit runt och haft sommarlov i trädgården. Hösten känns ju avlägsen nu, men jag vet att den kommer, och då ska Hampus fixa lydnadsettan, så det är bara att pallra sig ut och träna. Faktiskt tyckte han att det var riktigt kul att få göra något vettigt. Han var jätteduktig fast vi fick hålla oss i skuggan för att stå ut. Sen lekte vi "upp-på-stenar" leken. Den var rolig. Hampus hoppade själv upp på stenar och balanserade på trädstockar på vägen hem, bara för att det är så roligt. Nu är han ju ett år och får börja hoppa lite mer, det tycker han är jätteskoj.

Att åka buss till veterinären gick bra men var lite läskigt. Det var bara en hållplats, så Sessi hann inte med att bli åksjuk. Att ta spruta gick hur bra som helst, ingen av hundarna så mycket som ryckte till ens en gång. Sen träffade vi en av sonens fd flickvänner som gjorde praktik där. Kul! Hon tyckte Sessi hade blivit stor, och det har hon verkligen också.

Var och shoppade med kompisen specialpedagogen i Kista centrum. Där var det rörigt och stökigt. Smart drag av affärerna att ha sommarrean när alla just fått sina skattepengar. Halterneck är grejen i år tycker jag. Det är verkligen snyggt, men kräver en bra behå. Den hittade jag på Lindex för 79 kronor. Men aldrig mer kommer jag äta på foodcourten där. För andra gången blev jag magsjuk efter det.

Happy thursday!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0