Rådjursförföljd

Just nu är jag och hundarna förföljda av ett rådjur. Det är en ung bock som smyger på oss i buskarna var vi än går. På nätterna står han i trädgården och väntar på att rosknopparna ska bli lite, lite större innan de smakar som allra bäst. Hampus har utsett sig själv till rådjursjägare och sticker som ett spjut så fort han ser eller hör rådjuret. Efter någon minut kommer han tillbaka, lägger öronen tillbaka medan han får en utskällning av matte och går sen glatt och stolt vidare. I koppel hädanefter...

Sessi är nu tre månader och sötare än sötast. Gosig som bara den. Vi klippte klorna i morse, men det gillade hon inte. Hon tuggade och tuggade på min tumme medan dottern klippte.

"Klipp för helskotta inte för långt för då har jag ingen tumme kvar!" gnällde jag, men det gick bra.

Hampus går med häftmassa i öronen just nu som förberedelse till utställningen den 18. Alla tycker han ser dum ut, men Sessi är överlycklig och ligger och tuggar på häftmassan hela tiden. Hoppas den inte är farlig...








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0