Åh nej!

Alltså hur kunde Robert Wells åka ut ur körslaget? Ok, om sanningen ska fram så har jag inte tittat de två senaste gångerna, jag har varit på femtioårsfester, men ändå?! Den var ju superbra i de första programmen. Nu ska jag i fortsättningen följa programmen slaviskt så att jag faktiskt kan ha en genomtänkt åsikt. Och Magnus är kvar?! Vad har hänt de senaste gångerna? Nä, jag måste nog faktiskt se programmen, inte bara lyssna på skvaller och läsa fläskiga rubriker.

Jag körde hem från festen igår. Himla skönt att vara hemma i ett nafs, slippa vänta i en evighet på att få taxi och rackarns vad pigg jag är idag. Men vet ni om att folk blir himla fåniga när de dricker? Och varför måste de säga allting två gånger? Jag hörde vad de sa redan första gången, men alla upprepade allt de sa minst två gånger. Och när jag hade bestämt mig för att jag ville hem, då samlades alla i hallen och började dra lumparhistorier! Alltså! Stön! Där gick en halvtimme till av mitt liv alldeles åt pepparn. Så det gååååår att vara nykter på fester, men jag rekommenderar det inte precis.

Träffade hunduppfödare på festen, och vi diskuterade rasstandarder och korkade utställningsdomare. Ingen tycker att min plan om att skaffa två valpar samtidigt är en bra idé. Typiskt. Jag hatar att ha fel, och hur ska jag lyckas övertyga dottern? Igår blev det inget hundbesök, men idag ska vi träffa den unge mannen och bilda oss en uppfattning. Jag flängde runt i hundbutiker igår och försökte komma underfund med vilka prylar vi verkligen kommer att behöva. Kom fram till:
  1. Halsband och koppel, har ännu inte bestämt modell.
  2. Matskålar, där har jag bestämt mig, tvekar bara om storlek.
  3. Korg eller nåt struntar vi i tills vovven slutat gnaga, han får nöja sig med filt på golvet så länge. Annars finns det billiga på IKEA och Coop.
  4. Rensa tänderna gnagpinnar. Men det har vi redan, de delade ut gratis på mässan.
  5. Jag såg en fiffig hundpåse manick som man hängde på kopplet och drog fram påsar ur. Vet inte om jag behöver det eller om den bara är i vägen.
  6. Behöver vi en bur till bilen? De är ju svindyra, undrar om det finns på blocket? Måste kolla.
  7. Kul leksak, typ godisboll eller nåt.
Sen får det vara bra, tror jag.

Happy sunday!

Kommentarer
Postat av: Annica

Bara du inte skaffar er ett pensionärskoppel (kan även benämnas som ett sk. flexikoppel) så är jag nöjd ock kommer att kunna säga att jag känner dig även i fortsättningen... :) Nykter på fest ska man inte vara, helt plötsligt får man insikt om hur fjantig man själv är när man dricker...

2009-01-18 @ 13:38:51
URL: http://www.nogg.se/bliip
Postat av: bella

säg till så får du en TOUR THE GRANDE på pets på IKEA (pets=djuravd för dom som inte vet) när du vill...förutsatt att du kommer till Kungens kurva förståss...och när jag är på avdelningen....vilket inte alltid är så lätt..SS* men Wilkommen Wilkommen

2009-01-18 @ 22:58:30
Postat av: bella

har du sett denna....där kan du sitta med din vovve, och dotter och mysa....



http://www.himmelskahundar.se

2009-01-18 @ 23:16:17
Postat av: Millie

Aha, du har kommit till list-stadiet nu, då är du långt gången. Undrar just vad dottern säger om det...



Själv håller jag ju på att leta tillökning till min lilla flock, dottern ska ju få en egen hund till sommaren är tanken. Kan ju inte påstå att jag är motsträvig precis så maken har inte en sportslig att stå emot våra gemensamma krafter. Moahaha. Det ska bli så kuuul. Hm, kanske skulle börja skriva en liten lista...



Kram

Millie

2009-01-19 @ 12:36:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0