På lydnadskurs med en jojo!

Hampus var som en jojo i ett snöre på kursen igår. Hoppade och skuttade, upp och ner och hit och dit. Men det var sista gången, och av någon konstig anledning fick vi diplom i alla fall. Antagligen hade Susann redan skrivit ut dem. Att sitta eller ligga eller äta schmackos var han inte ett dugg intresserad av.

Förresten har jag upptäckt att de säljer mycket skit till korkade, nyblivna hundägare som jag. Schmackos och låtsasbacon som jag har köpt är det socker i. Inget mer sånt. Och så köpte jag nån sorts tuggben med kött i mitten. Efter två dagar började den lukta äckel. Jag tog ifrån Hampus den och undersökte den lite närmare. Den var full med larver!!!!!!!!!! Kräks!! Inte för att Hampus hade något emot det, men jag höll på att svimma. Alltså! Dags att bli medveten konsument. Även i min roll som hundägare!

Egentligen skulle jag ha badat vovven idag så han är fin till utställningen, men maken bjöd mig på middag på kvarterskrogen, så jag hinner nog inte. Får ta det i morgon i stället.

Happy wednesday!

Kommentarer
Postat av: Yarri

Hej !



Har som hastigast försökt att uppdatera mig i din blogg , vilket för övrigt inte var så lätt eftersom jag arbetar och patienterna vill ha min uppmärksamhet ibland....hmm , det är natt och då skall de sova, basta !



Kan iaf se att du verkar ha fått hem ett riktigt charmtroll i lille Hampus .

Helt rätt av dig att bli medveten om vad för nåt du stoppar i din hund .

Jag är väldans restriktiv på det idag, stora gnagben som gör att unge Herr Sprätt samtidigt borstar tänderna är det godis som han får av mig.

Han är ju kastrerad som bekant så han har lätt att lägga på sig i vikt .



Nåt som jag gjorde till mina tidigare hundar var att köpa lever som jag sen skar i bitar och torkade på låg värme i ugnen .

Luktar kanske inte så gott men är nyttigt för hundar och jag lovar att Hampus kommer att älska det !



Vad roligt att ni skall på hundutställning ! Ni kommer att få pris, alldeles säkert . Se bara till så att han inte gör som Herr Sprätt gjorde på den stora internationella utställningen som vi var på för 2 år sedan......I sin glädje över att få stifta bekantskap med en kinesisk nakenhund så gav han honom en slick över de stackars fjun som hunden hade på huvudet....den stajlingen uppskattades inte av dennes matte som svor ve och förbannelse över mig och mitt praktexemplar till Drever......Hon gallskrek även hysteriskt att Herr Sprätt hade förstört " frisyren " av fjunen som hade tagit henne 1½ timme att få till.....Fan tro´t !



Ha det nu så bra och kram till er båda från mig !



Maria

2009-04-28 @ 04:37:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0