Jag vill inte ha någon hund!

Nej, efter att ha sett några avsnitt av "Hundcoachen" på TV4+ har jag faktiskt ändrat mig! Jag blir livrädd när jag ser de där skällande, dräglande monstren som dom nätt och jämt får styr på. Det ser ju helt livsfarligt ut! Tänk om min hund blir en sån där hemsk som drar omkull mig för att den vill springa fram och döda en annan hund? Det vill jag inte...
Det ser fasansfullt ut när de skäller och sliter i kopplet. Och tips nummer ett i hanteringen: Bli man. Stark man. Tips två: Skaffa ett bra stelkrampsskydd eftersom hunden kommer hoppa på dig och bita dig.
Sen kan du ju göra ledarskapsövningar också. När han säger det kastar jag mig efter kollegieblocket för att göra anteckningar, men det enda tipset han ger är att man ska säga åt hunden att sitta och sedan dra i kopplet. Och vips! Så lyder hunden...INTE! Den lyder kanske honom, men ingen annan. Typiskt!
Vad är vitsen med ett sånt program? Jag vill inte bli man. Det skulle se fånigt ut med min längd och min rumpa på en man. Men min "svärdotter" tröstar mig och säger att det är nog som med barn. Man får uppfostra dem när de är små så att de inte börjar bitas och ha sig. "Och dina barn varken bits eller slåss, ju," säger hon. Klok tjej.
På söndag ska jag och dottern till hundmässan i Älvsjö och träffa "vår" uppfödare. Får se om jag ändrar mig då. Jag får nog censurera bort det där programmet också. Suck, inte får jag se på hundprogram och inte får jag knarka hundvalpar! Återstår att äta pepparkakor!
Det stora pepparkaksracet har börjat. idag blev jag bokstavligen tagen med handen i kakburken, flera gånger!
Happy wednesday!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hmm... Har inte sett hundcoachen, men Mannen som talar med hundar (Dogwisperer tror jag det heter egentligen) är jätteintressant! Även om vi inte har hund. Det borde vara obligatoriskt för alla hundägare att se :p

2008-12-03 @ 17:34:07
URL: http://creatrix.blogg.se/
Postat av: Millie

Håller med 'svärdottern'. Tänk på att det där ju är problemhundar och inte normalhundar. Själv tittar jag nog hellre på Mannen som talar med hundar. Hans budskap är ungefär att man ska vara lugn och bestämd och helst välja en hund som någorlunda stämmer i energin man har, dvs inte en energisk hund till en soffliggare eller vice versa. Tror du blir en mycket bra hundägare!



Kram

Millie

2008-12-05 @ 08:02:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0