En bitter strid.

Min dotter påstår att hennes hund är sötare än min! Faktum är att hon hävdar att Sessi är sötare än alla andra hundar  som finns. Ödmjukhet är inte hennes starkaste sida! Men när man ser den här bilden blir man ju lite tveksam förstås. Hon kanske rent av har rätt? 




På måndag kväll ska vi börja på rallylydnadskurs. Det ska bli himla kul. Det finns tydligen en lokal där vi kan vara inomhus, vid Täby Galopp. Det är inte så dumt, eftersom det brukar bli slagregn och snöstorm varje gång vi går på kurs för Susanne.

Det ska bli riktigt kul, eftersom min hund kommer äga dotterns hund. Tror jag... Hoppas jag... Min vovve är just nu ett-och-ett-halvt år och  tror att han är kung av världen. En dagen är han sveriges lydigaste hund, nästa dag ser jag bara hans lilla glada bakdel försvinna upp i skogen, på jakt efter snygga tjejer, älgar eller gud vet vad. När han har rymt klart kommer han glatt tillbaka, tar emot lite bannor och skuttar sedan raskt iväg igen. Med hjälp av Susanne och kycklingbitar ska jag nog få ordning på honom igen. Tror jag...

Happy saturday!

Kommentarer
Postat av: Marketta

Du får nog hälsa att Sveriges sötaste hund finns här, och det är min Lizzie ;-). Vi har varit på lydnads- och rallylydnadsträning idag. Vi tänker tävla i Sala i april. Du hittar mer om rallylydnad här, bla skyltar, fast dom är dom gamla än, sen beskrivning hur man gör övningarna.



www.rally-lydnad.se



2010-02-07 @ 23:08:51
URL: http://colliekompisarna.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0