Vimsigt värre!

Min nya klass är helt underbar! Barnen är supersnälla, pigga och glada. Det enda är att de behöver dämpas lite i sin entusiasm ibland. Steget mellan ambition och hysteri är väldigt litet för somliga barn. Så det gäller att jag håller huvudet kallt. Det går sådär för mig. Idag kände jag mig dåligt förberedd, även om jag inte var det. Alltså, jag var förberedd på det viset att jag visste exakt vad jag ville att vi skulle göra, men jag var inte riktigt beredd på den enorma levnadsglädje som allt jag föreslog skulle tända hos mina elever.

På slutet av dagen var det dags för mitt paradnummer när krokodilen Glufs-Glufs skulle berätta för eleverna om större än, mindre än och lika med.  Jag är inte säker på om mina elever förstod så mycket, men glada var de. "Det här är ju värsta teatern!" hörde jag hur någon viskade bakom min rygg.

Jag erbjöd mig att hjälpa min kollega på hennes sista lektion, eftersom jag inte hade något särskilt för mig. "Toppen!" sa hon, "men jag har ingen aning om vad vi ska göra. Jag har 'Frökens överraskningsdag' idag." Såna dagar blir oftast de bästa. Sen kom hon och sa: "Antingen skickar jag över några elever till dig som du får hjälpa, eller så får du ta klassen så hjälper jag dem som behöver stöd." "Ok!" sa jag. Lite senare kom hon förbi och sa: "Förresten, du ska få lästräna med en elev, är det lugnt för dig?" "Inga problem," svarade jag. Sen kom det fyra elever till mitt klassrum. "Fröken har sagt att vi ska jobba med matte," sa de. Skönt att det inte bara är jag som är vimsig idag!

Happy monday!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0