Jag hör röster och pratar med namnlösa skuggfigurer.

Det är november. Det är mörkt och kallt. Som hundägare hamnar man lätt på livets skuggsida så här års. Tappert snubblar man fram över stockar och stenar för att hunden ska få sin dagliga dos av motion och slippa knata runt på asfaltsvägar hela tiden. De enda man möter då är andra hundägare som plötsligt dyker upp som mörka skuggestalter i mörkret. Man småpratar en stund med någon man inte kan se och som man inte känner till namnet på. Det är bara Dogges husse och dalmatinerns matte. Om man mötte dem på ICA utan hund skulle man antagligen inte känna igen dem. Man har ju knappt sett dem i dagsljus. Ändå är min största skräck att jag ska krocka med en älg. Jag vet ju att de finns där och jag vet också att de knappast skulle kliva åt sidan för mig och min lilla hund. Det är nog inte så kul att stöta in i dem. Jag undrar vad de gör om det blir en närkontakt av tredje graden. Stångas formodligen, usch ja!

För övrigt kan jag bara rekommendera att köpa regnoverall till sin hund om man gillar hundar som står blickstilla och vägrar röra sig om de hör minsta lilla prassel, och som stirrar på en med hatisk blick. Jag gillar det inte och har därför hängt (den svindyra) overallen längst bak i garderoben.

Happy Tuesday!


Kommentarer
Postat av: Annica

jag ska alltså INTE köpa en sån till katten.... då kommer hon aldrig att sluta kissa i min säng....

2009-11-17 @ 22:29:56
URL: http://bliip.bloggplatsen.se
Postat av: Anette

Ja, Annica, det är korrekt uppfattat!

2009-11-18 @ 07:14:12
URL: http://malinrosa.blogg.se/
Postat av: Marketta

Jag tror nog att älgen blir räddare än du, alla fall den här årstiden. Det blir väl värre sen när det blir en kalv och vakta.



Du kanske skulle köpt ett regntäcke istället av mjukt material. Det gjorde vi i somras till systrarna, och de är då malliga över dom. Jag skulle behöva köpa ett back on track täcke till Farina.

2009-11-22 @ 00:46:01
URL: http://colliekompisarna.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0