Aerobicspass med strandade valar...

Oj, har inte haft tid/lust/ork att skriva på jättelänge. Det har hänt mycket saker må ni tro. På jobbet är det inte så kul just nu. Jo, barnen så klart, oftast när jag inte måste reda ut bråk och slagsmål. Barn retas och bråkar. Punkt! Sen när de kommer hem till sina föräldrar så glömmer de ofta att berätta sin egen del i bråket, och då låter det genast som något mycket värre än det är. Det är då jag får mail med ämnet: hot och trakasserier. Ja, ja, man ska veta att man lever.

Mina jobbarkompisar är lite lätt småtrista. Inte de som är unga och någorlunda fräscha. Och då pratar jag inte om hur många år de är. Och inte min godisutdelande bästis så klart. Hon kom in mitt under en lektion jag hade och smusslade ner dumle kolor i min ficka. Barnen såg det så klart och undrade vad hon gav mig. Jag sa att vi var med i en superhemlig spionorganisation och att hon just hade gett mig superhemlig information. De trodde mig förstås inte, men de hade väldigt roligt åt att gissa vad det var.

Men det finns några stycken. Alltså att få vissa att göra sitt jobb känns som att vara friskis och svettisledare på en strand full med döende, strandade valar!
"Kom igen nu då! Knip!"
"Näääääää vi vill inte! Du kan knipa!"
Faktum är att det blev så jobbigt att jag satt hemma några dagar i veckan och deppade. Ibland får man bara nog. Men jag fick rosor och en liten flaska champagne av min gullige make. Min favorit Moet et Chandon. Champagnen alltså, inte maken. Eller jo, han är också min favorit, men han är inte av något särskilt märke. Nu känns det lite bättre.

Hampus ska få en lillasyster. Efter mycket funderande, och till viss del lyssnande på era tips, bestämde vi oss för att inte köpa den trefärgade. Vi gav oss ut på jakt efter en sobel. Vår uppfödare tipsade oss om en kompis som hade fått en tik och en hanvalp. Vi ringde henne och bestämde att vi skulle åka och titta på hannen dagen efter. Men nästa dag ringde hon mig och sa att hon hade sålt hannen. Va, tänkte vi, hur kan hon göra så när vi ville titta på den? Hon erbjöd oss tiken, men vi sa nej eftersom vi har Hampus. Men då ringde uppfödaren mig och sa att vi skulle ta tiken och att Hampus kunde bo hos henne medan hon löpte. Hon sa också att tiken skulle bli jättefin och att vi borde para henne med Hampus, det skulle bli en jättebra kombination.
"Vi ska inte ha nån himla hunduppfödning!" ylar maken.
"Nejdå!" försäkrar jag och dottern och ser så väldigt oskuldsfulla ut.
Tiken är en riktig liten knubbis. Dottern blev superkär direkt. Så vi tingade henne. Det kändes säkrast så hon inte skulle bli såld så fort vi åkte därifrån. Nu får vi se om det här är en bra idé. Och om Hampus kommer köpa det där med lillasyster. Mycket tveksamt.
Happy saturday!

Kommentarer
Postat av: Annica

köper man en kommer det ofta många fler. känt ordspråk. :D

Usch vad jobbigt med arga mail, glad att jag inte fått några såna ännu....

2009-05-16 @ 10:34:06
URL: http://www.nogg.se/bliip
Postat av: Marketta

Vad kul, jag tror det kommer att gå kanonbra. Sällan några komplikationer mellan en tik och en hane. Det är ju egentligen bara dom där 3-4 dagarna under löpet som är jobbiga. Det är då tiken vrider på svansen och är villig, men när de har gått över då blir det fräs.



Angående det här med arga föräldrar och mail. När jag körde buss förra gången så hade vi problem med en skola. Då kom vi överens med rektorn, om det blir mycket bråk, kör tillbaka dom till skolan sen får de ta sig hem bäst de vill därifrån. Sagt och gjort, det var en chaufför som gjorde det. Samma kväll hade jag tvättpasset, var i garaget och tvättade bussar. Då kommer en pappa till garaget, arg som ett bi och frågar efter chauffören som skjutsade tillbaka ungarna till skolan. Hans son har minnsann inte gjort nåt, han är hörselskadad. Hmmmm....som om det skulle vara ett hinder. Han hade 2 armar och ben som alla andra.

2009-05-25 @ 00:09:44
URL: http://colliekompisarna.bloggagratis.se
Postat av: Tonårsliv by Leonora

Hoppas du haft en härlig dag! :)

allt väl?

2009-05-25 @ 00:14:53
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0