Vem är jag?Om tonåringars identitetsproblematik.

Hampus är nu som den åttamånaders valp han är, drabbad av en identitetskris. Vem är jag? frågar han sig oroligt. Är jag möjligen en väldigt liten kille som känner trygghet i min nalle?
Eller är jag på väg att bli en duktig och lydig hund?
Vad ska jag bli när jag blir stor? Kanske älgjägare, eller fågelskådare eller cirkushund? Det verkar som om det är karriärerna som Hampus överväger. Möjligen också pilot, han är mycket intresserad av flygplan, men vi tror att han kommer misslyckas på syntestet. Man får ju inte vara färgblind!
Det här med cirkushund upptäckte jag häromdagen. Jag hade lärt honom att "hit!" betyder att han ska komma och sätta sig bredvid mig. Det hade han ju kunnat en hel dag så det började bli tråkigt. Vi var ute och lekte på åkern utanför huset när jag ropade "hit!" och höll fram en godis till honom. I full fart rusade han mot mig, en meter framför mig tog han ett skutt upp i luften, vände i luften och landade sittande bredvid mig i en perfekt "hit-position" som hämtad ur boken "Dressera din hund!". Vi hade nog inte fått några poäng i en lydnadstävling, men jag väntar ivrigt på att Cirkus Scott ska ringa. Vad ska vi kalla oss? Miss Anette och hennes fantastiska Voffsing?

Kommentarer
Postat av: Yarri

Hej ! Nu har jag suttit på mitt arbete och uppdaterat mig i dina bloggar .

Som vanligt så är det så bra skrivna och bitvis fnissar jag hysteriskt. Du har verkligen en talang för att skriva !



Hampus är otroligt fin , för att inte säga vacker .

Han verkar väldigt lydig måste jag säga . Känner såväl igen det du skriver i bloggen om deras idintitetskris.....

Herr Sprätt kunde inte riktigt bestämma sig för om hans stora fina och mycket dyra leksaks åsna som jag inhandlat till honom var just en leksak eller ett objekt som skulle användas till att utföra intimare saker med......



Nästa jobbiga fas kom då han var runt 20 månader , det var då han verkligen fattade att åsnan var just en leksak och att tikar var nåt som man inte bara busade med......

Vid 3 års ålder blev det tyvärr så att hans ädelstenar togs bort....snyft, jag som hade velat ha " barnbarn ".....

Fortfarande så tittar han sig ibland därbak, buffar till med nosen för att med en tung suck konstatera att det är tomt i påsen. Därefter vandrar han med tunga steg fram till mig och sätter sig med en duns på baken och ser ut som den sorgsna åsnan Ior.



Iaf ska jag genast visa bilden på Hampus i husses säng för min sambo . Han vägrar låta Herr Sprätt sova i sängen ! Jag skall verkligen tala om för honom att i Stockholm bor en man som verkligen förstår det mysiga med att ha sin bästa vän i sängen !



Många kramar till dig från mig !

Maria

2009-03-07 @ 03:28:03
Postat av: Annica

vi kan slå ihop oss miss Anette och hennes fantastiska voffsing gästas av miss Annica och hennes nästan lika fantastiska kattsing... Lucifer kan faktiskt sitt och nästan ligg...

2009-03-08 @ 12:23:36
URL: http://www.nogg.se/bliip
Postat av: Marketta

Jadu, glad att våra hundar har passerat den åldern. Men när den är över kommer det nya kriser skall du se. Det kanske är en liten agilityhund du har bakom snöret :-o

2009-03-11 @ 00:18:44
URL: http://colliekompisarna.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0