Usch vad jag är kall och våt...

Vi har inte riktigt tur med vädret på hundkursen. Första gången var det svinkallt. Andra gången snöstorm. Idag var det 11 grader varmt och sol hela dagen. Ända till en halvtimme innan kursen började. Då kom spöregnet. Efter att ha gått fot och kommit hit, suttit och legat i 45 minuter fick Hampus tvärnog. Jag hade inte kunnat muta honom med en enda bit hamburgare till. Han ville hem, och jag med. Men vi tog en sväng och skällde lite på kompisen Sigge, och sen kom lusten att lära tillbaka och han lärde sig både "stå" och "hälsa fint".

Nu är han väldigt fluffig på ett konstigt sätt, och han luktar faktiskt inget vidare. Men det gör inte jag heller. Nu tänker jag ta en dusch och gå och sova. Nästa gång ska vi lära oss inkallning. Undrar vad vi får för väder då? 40 grader varmt och brandfara?

Happy tuesday!

Kommentarer
Postat av: Millie

Jasså du, det var ditt fel att det regnade igår. Jag undrade just. Jag hade min lediga dag och Voffan och jag hade en urhärlig promis i solen på dagen. Det blåste lite en bit, men i lä var det rena vårvärmen. Jag var dock återigen glad att Voffan är lätt att polera av när man kommer in, för det var gott om lera där det inte var asfalterat. Vem vet, det kanske blir sommar i år också...



Kram

Millie

2009-04-01 @ 08:01:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0