Nä nu!

Det är knepigt att få ordning på två hundar! De kommer undan med en massa saker. Hampus har börjat rymma igen! På kursen i torsdags skulle vi öva inkallning. Jag hade glömt ta med linan, så först övade vi med koppel på. Sen tänkte jag: Vad Fasen! och så tog jag av honom kopplet. Han måste ju klara att vara lös när vi ska göra lydnadsprovet. Tjoho! tänkte Hampus och skuttade glatt iväg till de andra hundarna.

Som tur var för mig var mina kurskamrater förstående. Deras hundar blev inte nämnvärt störda. Bra träning, konstaterade en av dem.Jag svarade inte, log bara lite ansträngt, som om jag tyckte att det var lite tokigroligt att min hund bar sig åt som en idiot.

Nu ska här tränas! Jag ska gå till skavlöten, det hundtätaste området i trakten, med en påse korvbitar och en lång lina, och så ska vi träna tills hundskrället kan det här! Visserligen ösregnar det ute, och ska tydligen göra det hela helgen, men vad fasen. Jag har ordentliga regnkläder. Hampus får skylla sig själv om han fryser.

Sen ska jag anmäla mig till en tävling, och jag SKA klara det! Jag får säga till mig själv som jag säger till mina elever: Det ska vara lite svårt.

Lilltjejen är hur gosig som helst. Hon går lös utan problem och står ofta vid mina fötter och väntar medan storebrorsan är ute på sina äventyr. Hon är däremot inte sams med kopplet. Hon behöver också träna sig utan att Hampus är i närheten och stör. Dottern och jag måste skärpa oss om vi ska vinna några tävlingar i framtiden.

Happy saturday!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0