Fanatisk eller passionerad?

Varför ska föräldrar som har fått en perfekt unge, som exempelvis mig, skaffa en unge till, som exempelvis min bror? Han är bra korkad! När jag berättar för honom om Hampus och Sessi och den nya klickerträningen vi håller på med, så använder han en massa fula ord om mig. Han snackar om hobbyfanatiker och kallar mig prylbög. När jag pratade med min kollega musikläraren var han mycket snällare.
Han sa bara att han tyckte det var spännande med människor som hade en passion för något.
- Just precis! sa jag och skulle just till att berätta om tävlingen som dottern och jag ska gå på i studiesyfte, när jag upptäckte att han hade rest sig upp ur soffan och försvunnit. Faktum är att han inte hade tid att prata med mig på hela dagen, så jag fick aldrig möjlighet att berätta klart.
Alla på mitt jobb har väldigt mycket att göra nu för tiden. Knappast någon har tid att höra mina berättelser om hur Sessi nästan är rumsren, eller hur otroligt söta vovvarna var i morse när de låg och slickade varandra på öronen. Tur att jag har min blogg!
Happy monday!

Kommentarer
Postat av: Moi

Jag tycker du har heeeelt rätt. Det är inte helt och hållet askorkat att köpa klickprylar och annat smått och gott som sälja i syfte att norpa några enkla kronor ifrån stackare som inte fattar bättre. Har du sett den nya brölaren-2010...japp med en enkel knapptryckning kan du skapa ett ljuvligt bröl som inom några få eoner påkallar din byrackas uppmärksamhet. För bara 3599:- (exkl moms) är den din. Men va fan du bryr dig inte om 2000-talet lev kvar i medeltiden - Just "klick away"...Bröl är framtiden hundägare.



För övrigt verkar din bror jäkligt intele...intletti...intälligen..ja smart liksom...och satans sexig...så skicka över han mobilnummer pronto...här ska brölas.



Ps vill du bli kassör i vår nya klubb prylbögarärviallihopa...saft ingår i medlemsavgiften. (OBS endast hallon) ds

Postat av: Anette

Anonym, min bakdel! De första nio åren av mitt liv levde jag i paradiset, efter det har det bara gått utför...

2009-06-17 @ 08:02:47
URL: http://malinrosa.blogg.se/
Postat av: Lisa

Äh, strunta i dem. Som sagt så har du din blogg, det är just sånt här som man ska ha dem till. Att skriva av sig om sina små obsessions.



Vi har väl egentligen också lite problem att hinna med det men... :p Tyvärr så kommer jag inte kunna följa med lika mycket på båten som jag trodde, mitt sommarjobb ger mig aldrig ledigt i mer än två dar i rad, så att hinna ta mig till värmland och sedan hinna med båtande... Nåja, nu till midsommar ska vi ut i alla fall :)

Men det ger ju en sådan frihet också till skrivandet! Man måste inte göra en massa research och så, om man inte vill. Ingen kan säga att något är fel :p

2009-06-17 @ 12:20:30
URL: http://creatrix.blogg.se/
Postat av: Marketta

Ja, det är tur man har bloggen och avreagera sig på. Men jag har tur, finns några jobbarkompisar som är lika hundtokiga som jag.



Ha en trevlig midsommar.

2009-06-19 @ 01:21:15
URL: http://colliekompisarna.bloggagratis.se
Postat av: Millie

Vilka tråkmånsar! Fattar de inte att du pratar om det absolut intressantaste ämnet... Nåja, det hjärtat är fullt av pratar munnen. Själv är jag också väldigt intresserad av hundar och hundprat, så skriv på du bara.



Kram

Millie

2009-06-22 @ 09:50:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0