Vad har vi sagt om impulsköp?!

Efter att ha funderat i tolv år har jag nu alltså impulsköpt en hund! Jag pendlar mellan hysterisk lycksalighet och nagelbitande oro. Så här hade jag inte alls tänkt mig det hela... Och ja, köpt hyfsat billigt slutade det med, inte fodervärd som vi tänkte från början. Och inte blev det collietik heller, utan sheltiehanne. Men jag tror det blir bra. Faktiskt helt fantastiskt! Han var ju jättefin och trevlig och mysig på alla sätt och vis. Men dottern håller fast vid att hon ska ha en tik, så två gånger om året kommer vi ha två hundar som står på varsin sida om en dörr och ylar hysteriskt. Mysigt! Har en känsla av att jag kommer kasta ut dottern och hennes byracka vid ett sånt tillfälle så fort hon slutat skolan och skaffat sig jobb.

Var i djuraffären igår och shoppade lite. Är pank, vansinnigt pank. Jag lyckades också reta upp djuraffärsbiträdet när hon skulle hjälpa mig välja ut ett halsband. Hon hade ett fasansfullt ärr på ena armen och för min inre syn så såg jag hur hon hade tampats med antingen en ilsken rottweiler, alligator eller komodovaran. Folk har ju så konstiga husdjur nu för tiden, det har jag sett på tv5.
"Vad har du för djur?" frågade jag. Så här i efterhand kan man ju fråga sig varför jag måste lägga mig i det. Hon bara stirrade på mig en stund och förklarade sen med en sån där röst man använder till utvecklingsstörda att hon hade opererat sig. Hade jag inte haft hela famnen full med dyra saker jag skulle köpa hade hon antagligen bett mig avvika från affären, men nu samlade hon sig och log lite stelt, tog betalt och önskade mig lycka till med vovven. Kan så klart aldrig gå tillbaka till den affären.

På fredag kommer vovven. Medan barnen läste tyst läsning på morgonen räknade jag ihop min komp tid, och insåg att jag nog inte kommer vara så mycket på jobbet nästkommande veckor. Jag ska pussa på min hund i stället för att sitta på trista möten.
Happy tuesday!

Kommentarer
Postat av: Annica

GRATTIS!!!! jag är sååå avundsjuk! Du anar inte! Ni får väl kastrera hunden eller skulle den vara till avel?

2009-01-20 @ 22:30:10
URL: http://www.nogg.se/bliip
Postat av: Maria

Hej !

Vad roligt att du skaffat dig en liten Sheltie ! En kille gör inte saken sämre .

Om det blir för besvärligt med att ha en tik i hans omgivning så kan jag rekommendera att du kastrerar honom .

Herr Sprätt blev ju som förbytt efter kastreringen , är inte ett dugg intresserad av traktens löptikar .



Vad gäller att köpa saker till sin hund så kan jag rekommendera att du köper den en BIA bädd att ligga i . De är enkla att rengöra , inget hår som fastnar.

Jättebra att ha under de tider på året då det är lagomt kula att vara hundägare, vår och höst....



Ha det nu så bra med din lilla kille , vad skall han heta ?



Kram från mig ! // Maria

2009-01-23 @ 00:34:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0