Skinkmacka utan skinka...

Vaknade klockan fem i morse av det distinkta ljudet av valpkiss mot tidning, följt av gny. Överlade med mig själv i tre sekunder, innan jag hoppade upp ur sängen, klädde mig på brandmansvis och släpade ut glad och lycklig valp. Hampus satte sig nästan genast och la en liten hög. Matte blev överlycklig och klappade och berömde. Sen la sig Hampus ner på vägen och gäspade stort, så vi gick hem igen och käkade lite frukost.. Jag börjar bli riktigt duktig på att förstå sheltiska! Tänk att jag förstod att gnyet betydde:
"Ta ut mig fort som f-n annars bajsar jag på mattan!"
Jag är inte så dum som jag ser ut.
Fast lite korkad var jag allt igår när jag lämnade min macka obevakad. Den var visserligen kvar när jag kom tillbaka, men utan pålägg. Man lär sig hela tiden.
Idag har vi morrat åt hunden i spegeln. Den morrade tillbaka. då provade Hampus att gläfsa glatt och vifta på svansen. Då blev den mycket gladare, men när han försökte komma bakom glaset som täckte hunden, så försvann den. Igen, och igen. Märkligt fenomen som måste undersökas närmare...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åå, eftersom jag denna vecka bara jobbar så tycker jag just nu att det är bra att du har en blogg. Åå, Jag har varit så nyfiken. Vet du förresten att man kan googla på Malinrosa??! Såå roligt att läsa om Hampus.

Nu ska jag gå och byta om för det är mingel på jobbet -ny organisation du vet. Vi hörs och ses snart. Marianne

2009-01-28 @ 18:06:12
Postat av: Millie

Ja man får allt lära sig att lägga mat utom räckhåll. Vi fick lite smått panik när voffsan i ett obemärkt ögonblick slukade resterna av dotterns fläskkotlett som lämnats obevakad (hon gör inte om det kan jag säga...). Små vassa benbitar har inget i en hundmage att göra har man ju hört (liksom lök och choklad), så jag ringde till vet. för att fråga vad jag skulle göra nu när olyckan var ett faktum. En smått förvånad voffsa blev tvångsmatad med burk-sparris som straff för sin stöld, hon trodde nog matte blivit helt tokig. Men det bäddar tydligen in det vassa. Så slutet gott, allting gott och hon fick inga problem alls av det.



Hälsa Hampus så gott från mig och voffsan!

Kram

Millie

2009-01-29 @ 14:54:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0