Nyanställd

Ok! Här kommer en blogg som ni inte kommer tro på, men det är faktiskt jättesant! Jodå!

Två kollegor kommer fram till mig och presenterar en nyanställd. Vi hälsar och pratar, och jag tänker inte mer på det. Förrän jag står och pysslar i mitt klassrum med dörren öppen ut i fritidshallen. Och så hör jag hur en fritidsfröken pratar med några av barnen. Hon säger så här, ordagrant:
"Vet ni vad nya fritidsfröken har? Hon har en kennel, och där har hon 14 sheltisar!"
Barnen är lindrigt intresserade, men jag kastar mig med ett vigt skutt över katedern, välter läroplanen, tappar pekpinnen och krasar sönder en hel skål med kritor med ena knäet, ut i hallen där jag hoppar på fritidsfröken och frågar om jag hörde rätt. Det gjorde jag.
Så jag hoppar raskt på nya fritidsfröken och säger, ordagrant:
"Hejtrivsdubrahär?Harduenkennel?Medsheltisar?Jagvillhaen!"
Hon stirrar på mej och säger:
"Va?"
Så jag upprepar det jag nyss sa fast lite långsammare. Och med pauser så hon kan svara. Korta pauser.
Och jo, det har hon, och om jag vill kan jag få en sheltie. Typ gratis. En sobelhanne som är sex månader. Nä, men fodervärd. Han var jättefin men hade inte fått alla tänder än.  I morgon. Rumsren.
Som den sansade person jag är (hm) så behärskade jag mig (med all min själsstyrka, och då menar jag all) och sa:
"Intressant, vi kan väl komma och titta på hundarna nån gång."
Hon sa att hon skulle ta med sig foton. Nu har jag ju avgett ett heligt löfte att inte knarka hundvalpar, men det löftet har jag redan brutit ett hundratal gånger.
Dottern protesterade:
"Vi skulle ju inte ha hanhundar!"
Hon är så tråkig! Nu har jag bara typ tusen frågor, tankar och funderingar i huvudet som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med. Jag återkommer. Kanske är sheltiehannen förfärligt ful och hemsk och elak!
Happy wednesday!

Kommentarer
Postat av: Annica

det är ju bara menat att du ska ha en hund! förresten! du med zlatan-benen... gå in på http://www.duoboots.se där beställer man stövlar efter sin vadstorlek... :D

2009-01-14 @ 22:02:44
URL: http://www.nogg.se/bliip
Postat av: Dottern

Men vi ska INTE ha hannar! Du vet ju hur jobbiga de två hannarna vi har hemma är! Vi vill ha kvinnlig dominans i hemmet! Ta bort hannen ur tankarna nu.. suck.. mamma.. suck..

2009-01-15 @ 20:21:35
Postat av: Anonym

2009-01-16 @ 07:08:11
Postat av: Modern

Äsch, det är ingenting som inte ett bra strypkoppel skulle kunna fixa!

2009-01-16 @ 07:09:14
Postat av: Millie

Fniss, kommentarerna var minst lika roliga som själva bloggen... Själv har jag lyckats få till näst intill total kvinnlig dominans i vårt hus, det är bara maken och katten som kan få stöd hos varandra och katten bryr sig inte om han bara får mat med jämna mellanrum. Moahahaaa.



Det där med tik/hane kan man ju fundera på för det finns ju fördelar och nackdelar med båda. Helst om man ska ha flera så småningom. Två hanar eller två tikar kan ju få för sig att båda vill bestämma och då kan det bli rejält jobbigt, och har man en av varje så blir det ju besvärligt under löptiderna om inte hanen är kastrerad.



Lycka till med hundhittandet, ni ska se att rätt hund kommer till er när det är dags. Ser fram emot kommande hundpromisar! Vill du provgå lite innan så är det bara att höra av dig. Och du kan få prata hund hur mycket du vill för det är ett av mina favoritämnen...



Kram

Millie



2009-01-16 @ 08:59:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0