Körslaget

Jag pratade med Snygg-Erik Segerstedt igår. Eller rättare sagt, han pratade med mig. Jag ringde och röstade på honom, och han blev jätteglad och tackade så mycket. Allt medan maken satt och muttrade:
"5 och 75 för att ringa ett fånigt samtal!"
Tyckte absolut att det var bästa inslaget, även om det är kul att se Nannes kör, eftersom jag har sjungit i Uppenbarelsekyrkan många gånger för länge sen när jag bodde i Hägersten. Men jag tyckte nog det var lite mystiskt att inte Magnus åkte ut. De sjöng inte alls bra. Robban Wells kör var ju helt perfekta som vanligt, men jag orkade inte rösta på dem. Antar att de vinner ändå, men så kom jag på att det kanske är fler som tänker så. Skulle vara trist om de åkte ut av misstag.
Men alltså, vad hade Gry Forsell på sig? Man bara väntade på att brösten skulle hoppa ut hela tiden. Nä, det var inte snyggt. Hon är verkligen rund, det märks att hon äter för två.
Det gjorde jag också när jag var gravid, eller rättare sagt, för en tre, fyra stycken. Gick upp 17 kilo båda gångerna. Första gången gick det hur bra som helst att gå ner, andra gången tog de sista 7 kilona rätt lång tid. Typ 16 år... Ok jag har några kilo kvar om man ska vara noggrann...De sitter runt magen och knycklar ihop sig.
Idag och i morgon blir det födelsedagskalas. En granne fyller år idag, och Madicken fyller fem år i morgon. Undrar vad jag ska köpa till henne. Kanske en docka, det fick nämligen hennes lillasyster på julafton, och Madicken såg väldigt avundsjuk ut. Å andra sidan så har hon ju tusen dockor redan. Jag ska nog ringa henne och fråga vad hon önskar sig.
Happy sunday!

Kommentarer
Postat av: Annica

gry forsells tuttar ja! det var nästan som en skräckfilm! Tuttmassakern!!!

2009-01-04 @ 22:31:38
URL: http://www.nogg.se/bliip
Postat av: Maria

Hej ! Helt klart så har jag missat något nu när jag har arbetat....undrar om Körslaget går i repris?

För övrigt tycker jag att Grys klädsel i allmänhet är av det lite udda slaget .

Klänningen i första programmet var inte klädsam...



Vad gäller presenter till barn så kan jag berätta att jag köpte en leksakspapegoja till sambons 6 åring . Tyckte att det lät så roligt när den härmade vad man sa.....nu är jag lagomt road efter 1 vecka med fågelskrället som härmar efter allt från det man uttrycker i ord till minsta hostning och nysning !

Det är ett jädrans liv på " fågeln " då vi alla är samlade t ex vid middagen.

Så med detta vill jag ha sagt att en docka ; det låter som ett mycket bra val av present !

Många kramar !

Maria

2009-01-05 @ 04:53:19
Postat av: Millie

Hej och god fortsättning på 2009!



Själv har jag varit bortrest över julen och sedan haft huset fullt med diverse folk. Tja, några är till och med kvar än, men jag skyllde på att jag måste jobba lite och har förskansat mig i arbetsrummet med stängd dörr. Fast de hade den goda smaken att åka iväg på shoppingrunda så det är rätt lugnt här för tillfället. Närå, jag klagar inte för det är bara trevligt att ha dem här.



Vet du vad jag har provat på? Nej, hur skulle du kunna veta det. Långfärdsskridkor! Jag fick ett par av maken förra året men då fanns det ju inga isar och jag vägrar att åka om det inte åkt typ en traktor före. Men nu ligger isarna tjocka och jag hade inte fler undanflykter att komma med. Och efter några mindre graciösa piruetter som jag till min förvåning lyckades hålla mig på benen under började jag kunna ta mig åt rätt håll. I går var vi (och mååånga andra) vid Norrviken och jag tog mig runt en mil i strålande solsken. Riktigt härligt! Så maken kommer att få med mig flera gånger utan vare sig hot eller avsevärt tjat. Tja, om isen är så här tjock alltså. Feg är jag.



Ha det gott så hörs vi framöver.



Kram

Millie

2009-01-05 @ 12:33:04
Postat av: Marketta

Ja, den klänningen hade man nog klarat sig utan att se. Men det är ju inte första gången. Fast det här tycker jag var värre än den som var djupt urringad.



Trodde faktiskt att Magnus skulle åka ur, dom var ju dåliga. Jag håller på Nanne, men jag vet att det är Robban som kommer att vinna. Han är för proffsig egentligen för att vara med där. Han kan nog få sin kör att sjunga vilken skitlåt som helst kanonbra. Han har ju tränat på det här med arrangemang en del.

2009-01-05 @ 21:00:23
URL: http://colliekompisarna.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0