Kändisspoting och sjösjuka på X2000

Ni vet väl att det finns två kategorier av människor? De som sitter och pratar glatt när det gungar på Gotlandsbåten, mumsar banan och läser dagstidningar. Och så de som sitter och stirrar tomt framför sig och funderar på om det där med döden verkligen är så hemskt. Själv tillhör jag den där andra sorten, och tydligen är det inte bara på båtar utan även på tåg.
Det gick hyfsat ner till Malmö, eller ja, förutom att ett annat tåg krockade med en älg så vi var tvungna att stanna och plocka upp dem och blev en timme försenade, men hem gick det inte bra alls. Dottern och jag mådde illa hela vägen. Eventuellt berodde det på att vi åkte baklänges. Jag har aldrig brytt mig om det förut, men den här gången tror jag det var det som var problemet, för efter ett tag gick vi till Bistron och satte oss och åkte framåt och då gick det bättre. Det var där vi såg Morgan Pålsson. Eller vad han nu kan heta i verkligheten. Hoppas han inte har läst min tidigare blogg där jag berättade vad jag tyckte om den filmen. Sonen gillar i alla fall serien han är  med i och brukar ofta citera den, så dottern skickade ett sms: Kom fort till Bistron! men han hann bara se ryggen på honom när han försvann.
i Malmö var det trevligt. vi var på svågerns femtioårsfest och det var hur trevligt som helst. Alla moment som ska finnas på en riktigt lyckad fest fanns med:
  1. Smaskig mat (check!)
  2. busiga barn som kröp under bordet (check!)
  3. Ett dignande presentbord (check!) Vi hade köpt presentkort på en fin restaurang, Årstiderna tror jag det hette.
  4. Jag sitter och babblar pinsamheter som lät bra i mitt huvud, sämre idag (check!)
  5. Släktingar och bekantas bekanta som pratade om hur länge sen det var som vi sågs sist (check!)
  6. champagne och jättegoda tunnbrödssnittar med rökt skinka, creme fraiche, rödlök, vinäger och lite annat smaskigt, måste be svägerskan om receptet (check!)
På lördagen träffade jag min bästis från gymnasiet. Vi fikade på Kafferosteriet och pratade gamla minnen, om vad vi gjort sen sist vi sågs för typ 20 år sen och om livet i största allmänhet. Himla kul!  Dessutom hann vi minnas gamla lärare som vi gillade och inte gillade och gamla klasskompisar som vi för det mesta gillade. OCH inte nog med det. vi mumsade i oss varsin foccacia med getost, pinjenötter och fikon. JA det är dags att börja träna igen...
Happy sunday!

Kommentarer
Postat av: Cina

Tack för dina vänliga ord i min blogg!



Ha en fortsatt bra kväll!



Kramen

2009-01-11 @ 21:20:45
URL: http://heavenladyn.bloggagratis.se/
Postat av: Maria

Hej ! Låter som du varit på ett mycket trevligt kalas . Kan aldrig tro att du babblade om några pinsamheter ! Du upplyste säkert inte de andra festdeltagarna om att du t ex var en av de fetaste på kalaset ....eller hur ???

En sån kommentar är PINSAM, inte minst dagen efter.



Jag är helt övertygad om att du konverserade om intressanta saker och att du som vanligt var mycket charmig !



Hoppas nu att allt är bra med dig !

Själv arbetar jag trots min förkylning och hur intelligent är det på en skala då man arbetar med patienter......

I går kväll skred jag fram genom korridoren som en vandrande vålnad, iklädd munskydd och med min medicinvagn rasslande efter mig som en svans .

Med jämna mellanrum så nös jag och hostade så bakterierna virvlade runt bland mina redan sjuka patienter.....tror nog att bassilurerna tog sig ut ändå trots munskyddet.



Ha det nu så bra och kram från mig !

Maria



2009-01-14 @ 05:40:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0