exercise-discipline-affection

Ja, vi överlevde första natten utan större problem. Och de problemen vi hade berodde inte på Hampus, han sov så gott, men jag och dottern hade ångest och mardrömmar. Jag låg och oroade mig för allt elände jag skulle kunna ställa till med som klantig hundägare, dottern drömde mardröm om att Hampus blev kidnappad.
Han blir modigare hela tiden, och jag blir lite lugnare. Vi gruffar på andra hundar. Det är vi inte så stolta över, men det ska vi väl kunna komma till rätta med. Vi kissar och bajsar av principskäl INTE utomhus, men gärna inne, det är varmt och gosigt, men inte heller det blir antagligen något problem när vi har landat i den nya tillvaron och litar på vår nya flock. Kattlådan är extremt spännande, och katten också. annars är vi ganska nöjda med våra leksaker, och biter inte på konstiga saker.
exercise delen går strålande, discipline sådär men affection är inga som helst problem. Han är ju så go så go så go. Hade tänkt ta med några bilder, men hittade inte rätt kabel. Kanske i morgon.
Happy saturday.
 

Kommentarer
Postat av: Annica

vi vill se bilder!!! bara att gräva fram sladden!

2009-01-24 @ 17:21:20
URL: http://www.nogg.se/bliip
Postat av: Millie

Nej men GRATTIS!

Här händer det saker må jag säga. Tja, för mig händer de nog lite snabbare än för dig, för jag fick nämligen hela veckans bloggar på en gång. Den så kallade ketchup-effekten kanske. Så från att Robert Wells åkt ur körslaget så har ni blivit hundägare på två röda. Vad härligt!



Jag växte upp med två shelties så den rasen ligger mig varmt om hjärtat. Tiken var både klok och smart medan hanen, hennes valp, var allmänt glad, väldigt matglad och smått korkad. Vi hade aldrig några problem med dem vare sig vid hundmöten eller annars och de var väldigt lättlärda.



Så jag hoppas att Hampus snart lär sig använda naturen som toa, för det ger en så mycket trevligare innomhusmiljö liksom.



Kram

Millie och Voffan

2009-01-26 @ 14:07:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0