Dagen hund.

Jag är helt slut! Hampus också. Han ligger här bredvid mig och har äntligen lyckats komma till ro. Dagen har varit ett enda nedräknande, alla barn och all personal på hela skolan har skuttat av glädje och fröjd över Hampus ankomst. Klockan halv sex fick jag och dottern komma och hämta honom. Vi körde så klart lite vilse, eftersom jag trodde att hon hittade, och hon var helt övertygad om att jag hittade. Sen satt vi hos uppfödaren och fick information om en hel massa saker, som jag har glömt, och sen fick jag skriva på papper, och sen fick jag en massa papper som jag skulle ta med mig hem, och om inte dottern hade tagit med dem hade jag glömt dem. Men jag glömde inte Hampus.
Han är en försiktig liten kille, som nosar lite på saker går omkring och tittar och undrar mycket vad han gör här och när han ska få åka hem. Dessutom älskar han katter, och skulle jättegärna vilja leka lite med vår katt, men hon är mycket skeptisk. Det finns en enda leksak som hon har tyckt varit kul i sitt liv - en tovad boll. Den tog Hampus genast i besittning. Hon sa ingenting, bara stirrade på honom med hat i sina gula kattögon.
Att kissa utomhus tycker Hampus är otäckt och barbariskt. Däremot kan han tänka sig att klämma fram några droppar på någon av våra mattor. Att äta ur matskålen är heller ingenting han betraktar som civiliserat. Han vill ha direkt ur handen. Han går mycket fint i kopplet. Om det stramar det minsta saktar han genast in och tittar på mig och undrar vad jag vill.
Maken är helt ifrån sig av lycka och sitter och gullar med Hampus hela tiden. Naturligtvis är Hampus också överförtjust i honom, helt ovetande om att jag har tömt alla mina bankkonton för att JAG ville ha en hund!!!! Dessutom försöker maken övertala mig att döpa om Hampus till Brutus?! Han tycker det skulle låta mycket bättre när han pratar med sina kompisar.
Nu ska jag ta mig en dusch, och sedan ska jag nog gå och försöka sova. I morgon ska jag försöka få in några bilder på honom, men just nu orkar jag inte.
Happy Friday, the happiest friday ever!!

Kommentarer
Postat av: Marketta

Jaha, så då bidde det ingen collie. Ja, sheltie har jag också tänkt på nån gång i framtiden, när jag blir pensionär S. Dom ser ju alla fall ut som en collie. Jag håller nog med din man, är det inte ganska tufft med en sheltie som heter Brutus S. Tänkt minen på alla som ser den här Brutus efter att fått höra så mycket om den S.



Fick ju mail från Tarja att hon hade en kvar som hon kallar för Blå-Blå. Hon är väldigt lik våran Clara i ansiktet. Så jag antar att det var en valp efter Chester.

2009-01-24 @ 23:59:14
URL: http://colliekompisarna.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0