Ja, jag har lite älgskräck!

Vi klampar så mycket vi kan när vi går genom skogen nu för tiden av rädsla för att krocka med älgar på promenaderna. Eftersom de springer över skogsstigarna kors och tvärs där vi går, misstänker jag att de har börjat leka chickenrace med oss.
"Ok, den som kommer närmast vinner!" säger de till varandra när de vaknar på morgonen.
Efter älgincidenten tittar jag mycket noga på alla skuggor jag ser och inbillar mig att de är älgar, och ruskigt nog så är de det ibland. Ibland är de rådjur. Det är inte lika läskigt, det är bara det att då säger det bara "Kapiiiiing!" när Hampus far iväg som ett skott och jagar dem så långt han orkar. Men vänta nu! Shetland Sheepdog har ju ingen jaktinstinkt, kanske ni invänder. Nå, antingen har ingen berättat det för Hampus, eller också ska han väl valla dem, vad vet jag. Hoppas han ger rådjuren vad de tål efter vad de gjorde med min nya rosbuske som jag planterade i trädgården.
Tog ut kompledigt på eftermiddagen i stället för att gå på ett tråkigt möte och tog en sväng i skogen med Hampus. Ett mycket bra val känns det som. Ångrar mig inte ett ögonblick!
Happy wednesday!

Kommentarer
Postat av: Bliip

jag är så fruktansvärt avundsjuk, du anar inte! jag vill också ha en hund! nej några sömntips har jag inte, somnade väl framåt halv fyra fyra tror jag. härligt värre. Isch nu värker halsen värre än innan, trevligt. varken mucoangin eller zyx hjälper, värdelöst!

2009-02-04 @ 19:17:35
URL: http://www.nogg.se/bliip
Postat av: Millie

Visst är de vallhundar de små sheltisarna. I brist på får eller tja, rådjur så brukade våra ha rätt jobbigt på familjepromenaderna kan man säga. Vi var inte alls lydiga med att gå i flock så de fick bra motion där de sprang och försökte hålla ihop oss. Som tur var bet de oss inte i hasorna.



Kram

Millie

2009-02-06 @ 08:13:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0