Härlig dag.

Idag hade jag en riktigt bra dag på jobbet, fick mycket gjort och provade lite nya ideer. Jag har lärt några av barnen en hel del olika matematikspel som de ska få lära andra sedan. Det var några spel som nog passar jättebra i ettan som mina treor ska få visa dem, och så några som de kan visa parallellklassen.

Annars är det rätt lugnt i skolan, för många barn är sjuka. det är tydligen en riktigt ruggig influensa som går. Såna barn som aldrig brukar vara sjuka har varit hemma veckovis. Svårt när man har tänkt gå igenom något nytt och varannan plats gapar tom.

Sen har jag kommit in i en period när jag inte kan sluta äta. När jag inte äter godis tänker jag på godis. I natt drömde jag att jag gick på ett café och skulle köpa en smörgås, men i stället tog jag en äppelpaj. Med vaniljsås. Nej, det här går inte. Vad ska jag ta mig till? Börja med att äta en banan i stället?

Brutus går nu under tillnamnet "Deer-hunter" efter en incident i morse när tre rådjur plötsligt hoppade fram ur skogen. Jag ropade och lockade men valpen kastade bara en blick åt mitt håll innan han försvann i fjärran. När han hade jagat klart kom han glatt och vill ha en godbit. Suck, suck, suck. Nu har jag anmält oss till en ny kurs: Vardagslydnad.
Efter att ha blivit bjuden på jättesmarrig bröllopsdagsmiddag av maken i måndags, ska jag i morgon bli bjuden på middag på kvarterskrogen. Det ska bli mysigt!

Happy thursday!

Kommentarer
Postat av: Annica

lyx lyx lyx!!! :D jo att bli hängd i fötterna verkar som en bra ide tycker jag. Munkte har jag nog inte ens provat. Får helt enkelt investera i det nästa gång och gillar jag det inte får jag väl bjuda över er på fika då. fast det kan jag ju göra ändå ju! :D

2009-02-19 @ 21:01:54
URL: http://www.nogg.se/bliip
Postat av: Lisa

Haha, ja den drömmen var ju i alla fall inte särskilt svåranalyserad. Men vi har ju alla våra sådana perioder. Jag har också en sådan just nu, när jag tänker alldeles för mycket på godis. Det kanske har med ljuset att göra? Brist på ljus tas igen i sötsug?

Jag drömde för att tag sen att jag träffade ett av mina favoritband, vars spelning jag var på för några veckor sedan, på ett konvent av något slag där de gick omkring i full stage outfit (vitsminkade och militanta uniformer). Vi blev kompisar, en av dem visade mig sina bilder, för han tyckte tydligen om att teckna. Sångaren, Whip som han kallas, fick för sig att jäklas med mig och hällde ut en hel kopp kaffe över mig...

Tolka dn drömmen du! :p



Och nej, vårt projekt stressar mig inte särskilt egentligen. Den listan jag skrev var mest för att påminna mig själv om allt jag gör just nu, istället för att bli förtvivlad över att tiden bara rinner iväg :p Än så länge är det för tidigt för att ge upp vår tidsplan. Tänkte faktiskt skissa lite på häxan ikväll...

Ha det finfint!

2009-02-24 @ 21:00:43
URL: http://creatrix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0