Några upptäckter!

Jag gjorde faktiskt några upptäckter igår. Först  märkte jag att det var fredag, soligt och varmt och dags för påsklov. Sen tittade jag på min "att-göra-lista" och upptäckte att den var tom. Eller ja, kanske inte riktigt tom, men det stod i alla fall inga viktiga saker på den. Så jag åkte hem, satte mig i solen och då upptäckte jag att livet faktiskt är rätt underbart. Egentligen kanske jag visste det, men det har varit en del gråmulna dagar i mars när jag liksom har glömt bort det.

Nu har jag fått reda på vad jag ska göra till hösten, och för första gången i mitt liv känner jag att jag är hundra procent säker på att jag kommer att klara det. Det känns inte ens svårt. Jag ska ha en etta, och numera vet jag ju att jag kan lära barn läsa. Har faktiskt inte misslyckats en enda gång hittils. Är det så det känns att bli medelålders? Att man faktiskt kan saker och vet vad man håller på med?

Ska bli skönt att lämna klassen efter tre år. Jag och chefen funderade ett tag på om jag skulle följa  med dem i fyran också, jag är ju utbildad för det och vill inte tappa min kompetens. Men nä, det känns som om jag är klar. Det har varit kul, men enough is enough.

På mitt jobb ska 20 personer sluta eller gå i pension till sommaren. Det känns verkligen inte bra. Några är ju såna som är tjänstlediga, men andra kommer bli mycket kännbart. Bland annat en speciallärare som har varit ett jättestöd många gånger. Usch och blä...

Hampus har fått sin första fästing den här sommaren. Nån som har nåt bra tips hur man skyddar långhåriga hundar mot fästingar? Mottages med tacksamhet!

Tack för kommentarerna! Nu känns det mindre ensamt....

Happy saturday!

Kommentarer
Postat av: Annica

frontline vet. eller/och fästinghalsband. man kan även göra nån blandning med örter och vitlök och kleta in dem med som tydligen fungerar superbra men jag vet tyvärr inte exakt vad som är i den.



Jag skulle också vilja veta vad jag gör.... men medelålders alltså, bara att vänta och se då.

Kram

2009-04-04 @ 20:25:48
URL: http://www.nogg.se/bliip
Postat av: Millie

Usch för fästingar. Har de kommit fram redan de små äckliga krypen, då ska jag dutta på lite Frontline på voffan när jag kommer hem.



Låter härligt att veta vad man sysslar med. Själv kommer jag nog aldrig dit känns det som. Jag föredrar att tänka att det är för att jag är så chict förändringsbenägen... Låter ju bättre än att man har kort intressespann.



Ha det gott!

/Millie

2009-04-06 @ 07:45:46
Postat av: Marketta

Man skall vad jag vet koka en blandning med vatten, äppelcidervinäger, rosmarin. Kommer inte ihåg om det är vitlök i den. Sen sila vattnet och använda en blomsspruta och spruta på hunden när man går ut. Ett annat tips är att bada hunden i gulsåpa. Och när man skall gå ut stryka med en trasa som är fuktad med gulsåpa - vattenblandning.

2009-04-15 @ 17:34:03
URL: http://colliekompisarna.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0