Jag - en partybrud!

Andlöst vacker i min nya make-up (nåja) drog jag iväg på konserten i lördags. Med tanke på att jag hade ägnat större delen av höstlovet på att öva mig på att använda kajalpennan på ett artistiskt vis så blev det kanske inte så fantastiskt som man hade kunnat hoppas på, men jag fick ändå godkänt av dottern och hennes kompis. När min lillebror fick reda på att jag skulle gå på konsert med en av hans favoritgrupper, så skaffade han biljetter i  sista stund och hängde på tillsammans med sin fru. Hon var liksom jag lite skeptisk, hon visste knappt vilka det var fast brorsan hävdade att han brukade spela dem hela tiden hemma. Jag hade lyssnat på bandet, Keane, två gånger. Det var för lite, det kändes som om de spelade samma låt om och om igen. Samma sak tyckte svägerskan, som försvann med jämna mellanrum. Hon skyllde på att hon skulle gå på toaletten, men jag vet inte jag. Det var i alla fall bättre den här gången än när vi var på Sarah Brightman och hon satt och sov sig igenom konserten. Svårt att sova när det är ståplats. Min kompis som hade släpat med mig var i alla fall jättenöjd och tyckte konserten var jättebra.
Det blev inget sex med bandet för min del, men det tror jag mer var deras förlust än min, faktiskt. Till slut tog i alla fall konserten slut, och de körde inte särskilt många extranummer, tror jag. Fast det är ju lite svårt att veta eftersom alla låtarna lät likadant.
Sen skulle vi gå till Debaser, som ligger vid Medborgarplatsen. Min kompis kände en av delägarna och hade fixat upp oss på gästlistan, ja, jag säger ju att jag är värsta partybruden! men när vi kom fram så hade gästlistan slutat gälla. Den gällde bara fram till elva, och vi kom dit tio minuter över, bara för att vi inte ville tränga oss i garderobskön. Då gick vi till ett annat ställe som hette Kvarnen. De hade ett garderobssystem som var helt hysteriskt! Det hängde tre, fyra killar på stegar och de skickade kläder till varandra som de hängde upp i taket och längs väggarna och överallt.
Så gick vi i alla fall in och hittade ett trevligt bord, drack lite vin, pratade lite strunt, och sen bestämde svägerskan och jag att vi skulle dansa. Ingen annan i sällskapet var intresserade, men det gjorde ingenting för då kunde ju dom passa våra väskor. Fast dansgolvet var en besvikelse, det var jätteljust och så var det några tjejer som dansade bakom barstolarna. Medan grabbarna satt och såg på. Kändes inte helt bekvämt, men vafan, svägerskan och jag rockade loss där. Men då blev en kille helt vild, hon är ju blond, så han blev rätt närgången. Vi drog därifrån. Tja, sen satt vi och pratade lite till ända tills min dotter ringde. Hon var nämligen barnvakt åt Madicken och Lisabet och började längta hem så smått. Då var klockan nästan två, så vi letade rätt på en taxi. Vi höll nästan på att frysa ihjäl, för det var inte varmt ute. Vi fick en taxichaufför som försökte förklara för mig hur fyrhjulsdrivna bilar fungerar, men jag var ärligt talat inte särskilt intresserad. Dessutom började jag bli rätt trött, så förvänta er ingen redovisning av mig.
Men sen blev det ju så småningom måndag och vardag, och det var rätt skönt faktiskt. Det dröjer nog ett tag tills jag blir partybrud igen. Lagom är bäst.
Happy monday!

Kommentarer
Postat av: Yarri

Hej ! Lät som en konsert som inte riktigt var i din smak....men kul att komma ut iaf.

Hur kan man sova sig ienom en konsert med Sarah Brightman ????

Jag har inte varit på så många konserter i mitt liv, bara 2 stycken .

Den ena var Ulf Lundell , då han var i sin glans dagar och bleev mer och mer onykter ju längre konserten höll på....tillslut leddes han av scenen.

Den andra var i Köpenhamn och jag lyssnade på Kim Larsen som var lika hög som en skyskrapa i New York...

Glömde att jag även skulle följa min mormor och lyssna på Monika Zetterlund på Storsjö teatern...behöver jag säga att hon inte klarade av att uppträda pga nån slags alkoholpåverkan...



Nä , nu går jag hellre på muséum . Där är det oftast nyktra människor, ha, ha

Nu är jag långt ifrån en absolutist men lite trist när artisterna knappt kan stå på benen...biljetterna är ju inte billiga.



Ha en bra Tosdag och många kramar till dig !

Maria

2008-11-04 @ 11:47:39
Postat av: MA

Du är ju verkligen en partybrud!

Konsert OCH krogen! För en annan tar det, nu mer ett par dagar att komma igen bara efter att ha varit på middag en kväll... men å´andra sidan kan det vara värt det. Se nya människor, få nya infallsvinklar och idéer eller bara släppa taget om sin egen vardag för ett tag och bara va´. Ha en mkt bra vecka!!

H/Marianne

2008-11-09 @ 20:19:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0