DU kan banta!

Min katt är sur på mig. Jag har lagt märke till att hon har blivit lite rund på sista tiden, så jag köpte seniormat till henne. Uppenbarligen är den a/ äcklig och b/ inte särskilt mättande, för hon bara blänger ilsket på maten, och sedan på mig. Sen springer hon omkring och skriker och tjatar på att få mat. Dessutom vägrar hon gå ut när det har snöat, därför blir hon ju ännu rundare. Jag är ingen expert på kattspråket, men det är ganska uppenbart vad hon säger:
"DU kan banta! Jag VILL vara tjock, har du problem med det eller? Stick och brinn kärringjävel!"
Om hon kunde skulle hon visa fingret och smälla igen dörren till sitt rum, men nu har hon ju varken fingrar eller rum, så hon hämnas på det bästa sätt hon kan komma på: Pinkar i tvättstugan. Men jag kan också hämnas. Hon är ju inte större än att man kan ta henne i nackskinnet och förpassa henne utomhus. Snö eller inte! Men mesig är jag ju också så jag har bestämt mig för att kompromissa. Jag köper det vanliga kattkäket och blandar med seniormaten, så får vi se om vi kan komma överens.
Happy monday!

Kommentarer
Postat av: Annica

annars kan du köpa ett bra lightfoder. Mina ulltussar äter hills light. gå gärna med i http://www.webbkatten.egetforum.se/board/ ett superbra kattforum.

2008-11-25 @ 19:04:13
URL: http://www.nogg.se/bliip
Postat av: Millie

Ja, de är personliga de där katterna. Vår kattherre är rätt fysisk när han vill tala om att matskålen är tom. Han kommer först lite gulligt och stryker sig mot benen, och händer det inget då så sätter han in tänder och klor i vaden. Aj. Som tur är har han utsett husse till förste matleverantör så vi andra är rätt förskonade.



Ha det gott!

Kram

Millie

2008-11-26 @ 09:09:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0