Några nobelpris jag vill dela ut.

Jag tycker alldeles för få människor får nobelpris. Det finns jättemånga som verkligen förtjänar det, men så går priset till någon jag inte känner som har ett konstigt namn. Därför tänker jag nu dela ut mina egna nobelpris.
Första priset går till dottern för att hon kom och väckte mig nu på eftermiddagen och frågade om kycklingen i ugnen verkligen skulle vara svart, och talade om för mig att jag visst orkade gå och träna. Det gjorde jag också.
Andra priset går till min kollega som kommer med bra idéer och som orkar uppmuntra mig till att också vara med och genomföra dem. Nobelfesten idag var en jättesuccé, barnen var så glada och entusiastiska. Chefen kom förbi och såg alldeles lycklig ut.
Tredje priset går till sonen som röjde i köket när det såg för d-ligt ut. Bränd k yckling är inget vidare.
Fjärde priset går till min kompis specialpedagogen. Motivering onödig. Hon vet själv.
Femte priset går till maken, som tvingade mig att handla alla julklappar. Sen slog han in dem allihop. Och köpte ny tejp när den gamla tog slut. Så nu är det bara det roliga kvar med julen.
Sjätte priset går till er som skickar kommentarer. Kul, kul, kul! Och bra att få lite uppmuntran och bekräftelse.
Sjunde priset till min katt som har namnsdag idag. Grattis, tjejen.
Åttonde priset till mig själv för att jag överhuvudtaget kom upp ur sängen i morse.
Nionde priset till min mamma för att hon alltid har så kloka råd att komma med, och för att hon står ut med mig i alla väder.
Tionde priset till mina elever, för de lär mig hundra gånger mer saker än jag lär dom. Ibland saker jag egentligen inte vill veta, men i alla fall.
Happy wednesday!

Kommentarer
Postat av: Annica

haha, bra där! dela ut egna priser! gratta katten från mig! Och visst var det kul... men liite läskigt! ;-P

2008-12-10 @ 21:57:32
URL: http://www.nogg.se/bliip

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0