Julens mysterier.

Vad är egentligen julens mysterium? Är det att man kan vräka i sig alldeles för mycket mat och sedan få för sig att det är en utmärkt idé att äta några marsipankulor och kolor? Eller kanske hur fyraåringar kan öppna paket efter paket och bli lika lycklig för allihop, men sedan tycka att det lillsyrran fick var det finaste? Eller är det hur mycket mat en galen labrador kan stjäla så fort någon vänder ryggen till? Eller hur medelålders kvinnor som borde veta bättre kan förvandla Kalle Ankas jul till en vansinnig sing-along utan att skämmas?
Julen var mycket trevlig i brorsans nya hus, med Madicken och Lisabeth i högform. Mammas galna hund hade kommit in i en ny fas av hysteri, och vi har nu kommit fram till att han måste vara besatt av en demon. En ondskefull demon. Är det någon som vet hur man driver ut demoner? Finns det någon bra bok man kan läsa eller nån bra sajt på internet? Jag testade några schyssta Caesar Milan-moves, och jag lyckades faktiskt få honom att inte slicka på allt i diskmaskinen, och att inte anfalla min svägerska när hon råkade tappa några godisar på golvet. Men när jag försökte få honom att räcka vacker tass fick han ett hysteriskt anfall. Han bara stirrade på mina händer där jag hade en godisbit och dreglade ett par hinkar fulla. Det stod helt stilla i huvudet på honom. Ögonen var helt vilda när han stirrade på mig med bedjande blick.
"Snälla jag fattar inte vad du menar, ge mig godiset, ser du inte att jag håller på att svälta ihjäl."
Till slut svängde han upp ena tassen och fick godiset. Han slukade godiset och halva min hand, men när jag sa "Tass!" igen, förstod han ändå inte vad han skulle göra.
Jag missade tomten, för jycken passade på att smita ut i trädgården när tomten kom, så jag sprang ut dit och jagade runt efter honom.  Sen kom tomten smygande runt hörnet, vilt svärande över att skägget hade fastnat överallt, så då överföll jag honom och hånglade upp honom mot garageväggen en stund. Visst är det något sexigt med tomtar som smyger omkring huset på kvällarna? Trots den enorma magen och allt skägg som fastnar i näsan?
Jycken hade nu blivit sugen på godiset som jag hade i handen, så han kom och ville bli infångad, så vi gick in och satte igång att öppna paket. När vi hade gjort det i en evighet så orkade jag inte längre, utan smög upp i sovrummet för att lägga mig en stund. På vägen dit träffade jag Lisabeth.
"Busa!" skrek hon lyckligt och försökte slita med mig till sitt rum.
"Nej, sova," sa jag.
Hon fick något hysteriskt i blicken.
"Nej, inte sova!" skrek hon och sprang så fort hon kunde åt andra hållet.
Det passade mig alldeles utmärkt så jag gick och la mig en stund och det var otroligt skönt.
Sen hörde jag att hunden hade rymt igen och att någon försökte fånga in honom med dåligt resultat, och sen kom Lisabeth och letade efter farmor, så sen var det färdigvilat för mig.
Det var skönt att komma hem, jag var helt slut. Svärmor och jag tittade på "Sånger för livet" och sen var det läggdags för mig.
God fortsättning allihop!

Kommentarer
Postat av: Alina

hehe Herman tackar^^

2008-12-25 @ 17:17:52
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: maie

tack detsamma:) jo, man äter sig alltid alldelles för mätt och jämför sina klappar med de andras, men .. det ingår väl !? :)

kika gärna in på min blogg och skriv svar eller kommentar:)<3

2008-12-25 @ 17:40:38
URL: http://sene.blogg.se/
Postat av: maie

sv; ja men visst är den ! :) 149:- på ginatricot, urbillig ju! :)

2008-12-25 @ 23:30:35
URL: http://sene.blogg.se/
Postat av: Marketta

Jaha, Tarja. Ja, det är ju Chester som är pappa till systrarna blå här. Fast Tarja hade inte Chester då när deras mamma blev parad med han. Han bodde i Danmark då. Hon tog över han strax efter det. Våran uppfödare är ju Anja på Steadwyn.

2008-12-27 @ 11:19:46
URL: http://colliekompisarna.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0