Flytt.

Idag har jag och maken hjälpt en kompis att flytta. Det var rätt kul faktiskt, inte sånt man gör varje dag precis. De ska ha barn snart, så hon kunde inte bära något, och hon är inte direkt typen som pekar med hela handen, så jag och tonårsdottern i familjen gjorde lite som vi kände för. De hade ett superfascinerande skåp. Jag ställde in en massa saker som jag tyckte passade där. Nästa gång jag öppnade skåpet var det tomt. Nåja, perfekt, tänkte jag, och ställde in nya saker. Efter ett tag var det tomt igen. Det sista jag gjorde innan jag åkte därifrån var att titta i skåpet. Tomt, så klart. Sånt är ju helt klart lite spännande tycker jag. Hemma hos mig är det tvärtom, jag ställer inte in någonting i skåpen, ändå är de så fulla att det knappt går att stänga dörrarna.
Jag la mig inte i så mycket vilka saker de hade, även om jag kan tycka att det är lite lyxigt med två mjölkvispar, och så undrar jag om man verkligen behöver åtta stycken sockerkaksformar. Men det kanske är bra att ha när det är fest! Men när jag hittade ett karottunderlägg från dagis av pärlplatta, som dessutom var trasig, då kastade jag faktiskt den. Tonårsdottern tyckte det var ok, hon sa att det antagligen var hon som hade gjort den, men eftersom hon inte mindes det gjorde det inget att jag kastade den, tyckte hon.
Sen ställde jag in saker i badrumsskåpet. de blev alldeles fulla innnan jag ens hade börjat ställa in det som tillhörde herrn i huset. Han hade en After Shave och en roll on, resten tillhörde kvinnorna. Det roliga är att det är exakt likadant hemma hos mig!
Sen fikade vi och satt och pratade strunt innan vi ägnade oss åt att få ihop soffan och låta katten komma in till sitt nya hem. Oj vad han gick runt och sniffade. han var alldeles fascinerad av allting nytt och var tvungen att nosa på precis allting. Skulle vara spännande att kunna läsa tankar.
När vi kom hem var vi ganska trötta. Över middagen diskuterade vi snälla sätt att slakta djur, och kom fram till att det nog är rätt ok att bli slaktad om man får lyssna på Mozart samtidigt. Inte Bethoven, eller Celine Dion, men Mozart tror vi är ok.
I morgon ska jag klippa håret. Jag skulle verkligen behöva köpa en ny bh och ett par strumpbyxor till nyår, men jag vet inte om jag har lust att trängas i affärer med alla andra som behöver saker till nyår, så vi får se hur jag gör.
Happy monday! Tror jag att det är...

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej !

Nu har jag uppdaterat mig i dina blogar och jag ser att det händer en massa spännande saker i ditt liv !

Roliga funderingar har du också .

Jag gillade särskilt bloggen om julafton.....min julafton tilbringades med att stressa runt bland mina och sambons släktingar .....



Vi kom hem vid midnatt och då rasade jag ner i sängen halvt död....inte hade jag fått hånla upp nån tomte heller....



Den 27:e var jag på 40 års kalas och dagen efter hade jag en nära döden upplevelse....att vid 45 års ålder inte ha koll på att man inte kan blanda alkoholhaltiga drycker hursom helst är inte bra...

Min ångest var så stor att jag nu överväger att flytta från gatan där vi har huset och ner till min lägenhet....

Huvva som jag mådde.



I morgon är det Nyårsafton och den skall jag fira i nykterhetens tecken tillsammans med några grannar.

Dom andra får berusa sig , jag har införskaffat en flaska magnum Pommac !

Min lever är alldeles till sig av glädje över att slippa jobba i intensiv fart....



Ha det nu så bra och Gott Nytt År från mig !



Ps . Har köpt en jättesöt tomtedräkt till Herr Sprätt med tillhörande luva . Han har tomtat på min pappas äldreboende idag till gamlingarnas stora förtjusning.

Min sambo däremot tycker att det är skämmigt och vill helst inte kännas vid oss.....Ds



Kramar från Maria

2008-12-31 @ 00:28:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0