Om Hollywood ringer...

Igår hade jag en riktigt spännande dag i skolan. Först försökte jag prata om fred med barnen, men de ville bara prata om fredag, och då hamnade vi i fredagsmys, och hur jag än försökte så lyckades jag inte komma ur den fällan. Kände mig som Sven Melander...
"Tror ni att alla barn på jorden får ha fredagsmys med sina föräldrar?" frågade jag.
Alla barnen började skratta.
"Ja, det är så klart!"
Då börjar en pojke gråta hysteriskt.
"Vi har inte fredagsmys i min familj, vi  har lördagsmys i stället"
Alla tyckte förfärligt synd om honom. Gatubarnen i Peru var det bara jag som tyckte synd om. Vi lämnade raskt det ämnet.

Lite senare råkade jag säga att jag tyckte att barnen i klassen var så härliga. Då räckte en flicka upp handen och sa:
"Då måste jag få säga en sak! Jag tycker att du är en himla härlig fröken!"

När vi satt och åt lunch frågade en flicka mig om jag skulle vara deras fröken i tvåan också. Jag har ju inga särskilda planer, men det är ju alltid dumt att lova för mycket så jag sa:
"Ja, det tror jag nog. Om inte Hollywood ringer förstås!"
Barnen stirrade på mig.
"Vad är Hollywood?" frågade en pojke.
Jag förklarade.
"Varför skulle de ringa till dig?" frågade de sedan. De var djupt allvarliga.
"Tja, de kanske vill att jag ska vara med i nya James Bond-filmen. Jag skulle kunna vara en rysk skurk, kanske. Eller Bondbrud om nya James Bond är väldigt kort och de vill att han ska se lång ut..."
"Jaha" sa barnen och fortsatte att äta alldeles tysta.
"Skulle du tycka det vore roligt?" frågade en flicka efter en stund.
"Tja," sa jag. "Att vara rik och berömd, jodå, det skulle nog vara kul."
"Jaha" svarade barnen, "då får vi se hur det blir då?"
"Jag kommer nog vara er fröken i tvåan också, " sa jag och önskade att jag inte hade försökt skämta till det. Jag har  ju trots allt jobbat med barn i tjugo år och borde veta bättre.

Happy saturday!

Kommentarer
Postat av: Marketta

Jaaa, dessa ungar. De har sina stunder ibland.

2009-10-25 @ 20:36:49
URL: http://colliekompisarna.bloggplatsen.se
Postat av: Annica

skoja med barn??? vad tänkte du på??!! :D det verkar vara härliga ungar du har!

2009-10-26 @ 06:30:32
URL: http://www.nogg.se/bliip

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0