En bok om hundar.

Funderar på att skriva en hundbok. Visserligen finns det redan rätt många, men jag har en del tankar som jag gärna vill dela med mig av. Här är ett första utkast.

Hundar jag känner.

Hundar nära mig.

Milo är en liten hund. Hampus är också en liten hund, om än lite större och hårigare. Sessi är en riktigt liten hund. Hon är mycket mer hårig än Milo, men inte lika hårig som Hampus.

Döda hundar.

Fonzie är en död hund. Lukas är inte död. Prixen är en död hund. Han var liten och brun och väldigt rymningsbenägen. En annan död hund är Abbe. Det finns inte så mycket att berätta om döda hundar. Jag tycker bättre om levande hundar.

Tjocka hundar.

Vissa hundar är tjocka. De kan behöva banta. Hundar brukar inte gilla att banta, men kan behöva göra det ändå. Det bästa sättet att banta en hund är att minska godiset och öka motionen. Det sämsta sättet är att inte minska på godiset och inte öka på motionen. Det brukar inte ge något som helst resultat.

Hundar som matvägrar.

Många hundar matvägrar. Lustigt nog matvägrar nästan inga hundar när de får leverpastej. Oftast matvägrar de när de får vetenskapligt utprovad mat som tex. torrfoder. Det beror antagligen på att det smakar som pappersbitar, och ingen gillar att äta pappersbitar. Utom labradorer. De tycker allt som kan pressas ner i en matstrupe är toppengott.

Olydiga hundar.

Många hundar är olydiga. Vissa hundar är lydiga om man har kycklingbitar i fickan. Oftast har man inte det. Det sägs att vissa hundar tycker det är kul att lyda om de får leka med en boll efteråt. Men jag känner inga såna hundar.

 

Vad tror ni? Har jag missat några viktiga bitar?


Kommentarer
Postat av: Frida

Hahahaha :p nej allt står där, kan inte komma på något annat.

2009-10-03 @ 09:39:43
Postat av: Marketta

Hmmm....tänkte du skriva en barnbok?



Det är inte jag som kör slut på dom här gympaledarna, den här vi skulle haft igår har jag inte träfffat än :-D. Det är nog aerobickompaniet som kör slut på dom.

2009-10-03 @ 18:55:06
URL: http://colliekompisarna.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0