Har du inte sovit?

Var ute med några jobbarkompisar i veckan. Nja, förresten, ute är väl mycket sagt. När vi kom hem till kollegans lägenhet var vi alla så trötta att vi bara dunsade ner i hennes soffa. Hon serverade oss vin, sen satt vi där och pratade strunt rätt länge. Diciplinerad som jag är bestämde jag mig för att åka hem tidigt, och sonen, som nyss fått körkort kom och hämtade mig. Alltså kände jag mig rätt fräsch ändå när jag kom till klassrummet dagen efter.

Men där kom verkligheten i kapp mig på ett brutalt vis.

- Har du inte sovit?! frågade en av mina elever. Kolla, fortsatte han till kompisarna, hon har påsar under ögonen!
- Ja, det har hon, instämde de andra. Varför har du inte sovit?
En flicka reste sig och gick fram till mig och tittade noga på mig. Sen gav hon mig en stor kram innan hon gick och satte sig igen.

Sen satte jag barnen på att städa lådorna och sätta in papper i pärmar. Det tog nästan hela dagen. Sista lektionen skulle de egentligen haft musik, men då var det träning inför avslutningen, så jag fick en extralektion. Men det gjorde inte så mycket, vi behövde också träna lite inför den lilla klassrumsavslutningen vi brukar ha för föräldrarna. Det blev några sånger som alla kunde med lätta ackord som fröken kunde. Som vanligt låter det himla bra när den här klassen sjunger. Martin bröt ihop för vi skulle sjunga Teddybjörnen Fredriksson.
- Jag hatar den sången, snyftade han.
Klassen bestämde gemensamt att han skulle få stå längst bak och bara mima när vi sjöng den, och då kunde han tänka sig att vara med.
-Men bara om jag får hålla för öronen!
- Visst, suckade jag. Sjung nu barn!

Happy sunday!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0