Dags att bestämma mig!

Alltså jag bara måste sluta vela! Jag är nog Sveriges allra veligaste människa. Jag kan verkligen aldrig bestämma mig för någonting. Inte ens vad jag vill ha till lunch eller vilken pizza jag ska ha. Det enda som funkar på mig är buffé och då vräker jag två tallrikar fulla med allt som finns, och blir tvungen att lämna hälften.
Nä, nu ska jag sluta! Eller kanske inte sluta helt, det kanske är bättre att trappa ner, eller? Om det inte är bättre att bara helt enkelt bestämma sig för att bestämma saker på en gång och så får det bli som det blir? Eller det kanske kan bli heltokigt?

Som till exempel när jag skulle boka boende i Haparanda. Sonen ska börja plugga där i höst, och maken och jag tänkte hoppa med honom på flyget och hjälpa honom att installera sig. Men det tog verkligen hur lång tid som helst för mig att bestämma vilket flyg vi skulle välja. Sen lyckades jag till slut bestämma mig för var vi skulle bo, men då hade de fullt! Åh nej, tillbaka på ruta ett!

Jag mailade stadshotellet och där fanns det rum lediga, men precis samtidigt fick jag svar från det första stället, och då hade de ett rum ledigt som kostade prick lika mycket som hotellet. Ångest!
Jag klarar verkligen inte sånt! Sen bestämde jag mig i alla fall för hotellet, men nu går jag runt och ångrar mig lite.

Sen håller jag på och velar om vilka tävlingar jag ska anmäla mig och Hampus till. På ett sätt skulle det nog vara bra för oss att ha ett datum på lydnadsprovet. Men ju mer jag läser om det desto mer tveksam blir jag. I Memeas bok om lydnad står det att det tar ett år att lära en hund gå fot. Så bra är vi nog inte än. Så det kanske är bättre att vänta. Eller så är det bra träning....Eller också...

Fattar ni hur jobbigt det är att vara jag!
Nä nu slutar jag för idag! Eller ska jag skriva lite till?

Happy wednesday!

Förresten, jag fyller år i morgon, kul va!

Kommentarer
Postat av: Millie

Grattis i efterskott blir det väl nu. Hoppas du blev ordentligt firad och bortskämd. Låter förresten som om du och maken har ett gemensamt drag vad gäller beslutsångest. Med jämna mellanrum blir jag tokig på hans velande, men dels har jag vant mig och dels har han allt blivit lite bättre med tiden. Så oftast tar jag det med ro och väntar ut honom. Och mig valde han utan så mycket velande alls, så han gör ju bra val när det gäller... ;-)



Annars kan jag ju förstå om man vill grunna lite på de större och mer genomgripande besluten man ska ta i livet, men vilken glass, mat, tidning mm man ska välja är ju inget som kan bli allt för tokigt tycker jag. Men det är ju jag det. Själv kör jag på magkänslan och det brukar bli så bra sååå.



Själv har jag visst hamnat på jobbet igen för tydligen tog semestern slut i år också. Vet inte hur det gick till riktigt. Men jag har haft det himla bra i sommar och då känns det ju inte så tungt. Dessutom har jag ju min lediga dag att se fram emot, lite semester varje vecka liksom.



Hoppas du också har en riktigt skön sommar! Klappa voffarna från mig.

Kram

Millie



2009-07-27 @ 14:34:56
Postat av: Lisa

Jag är precis likadan! Jag tror jag har blivit lite bättre på det där, att tvinga fram lite snabbare beslut. Men jag har alltid varit så vansinnigt velig av mig -_-'



Grattis i efterskott!

2009-07-29 @ 13:27:10
URL: http://creatrix.blogg.se/
Postat av: Marketta

Tycker du skall anmäla dig på tävling och ta det som träning. Han måste ju få en chans och vänja sig vid tävlingssituationen.

2009-08-10 @ 00:08:54
URL: http://colliekompisarna.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0