Snö...

Vaknade fem i morse, inte av att ha blivit störd eller så, nej, Hampus snusade så skönt. Men jag var jättekissnödig. Tänkte att jag lika gärna kunde ta en hundpromis som ligga och reta mig på att jag inte kunde sova. Hampus tyckte det var en utmärkt idé.
Det snöade ute. Jag blev orolig att det skulle vara glashalt under snön, och det var det också på vissa ställen, men det gick bra för det mesta. Vi gick upp till skogen, och där kissade Hampus! Utomhus.
"Mattes fina, fina hund!" sa jag, och klappade. Vovven såg förvånade ut som om det inte alls var något märkvärdigt. Sen fick han faktiskt springa lös i skogen. Jag vet ju att han kommer när jag ropar och tänkte att det nog inte är någon större risk att möta andra hundar eller människor där vid den tiden på dygnet. Jag hade rätt, och det gick jättebra. Han kom hela tiden tillbaka till mig och kollade att allt var ok. Tror han tyckte det var härligt att få springa.
När vi kom hem tömde han matskålen till sista smulan för första gången sen han kom hit. Jag känner på mig att när han börjar göra ifrån sig utomhus hela tiden kommer han bli DPH, alltså Den Perfekta Hunden! Pga den allergi som min familj lider av har det inte blivit några foton. De tjatar som tusan på jobbet, men vi får ju utslag över hela kroppen om vi lägger tillbaka saker på sin plats när vi har använt dem. Därför ligger kamerakabeln fortfarande på sitt gömställe och fnissar förtjust när vi letar på andra ställen. Men Hampus finns faktiskt i verkligheten, jag har inte blivit fnoskig och börjat hitta på låtsaskompisar.
Happy Tuesday!

Kommentarer
Postat av: Annica

den där allergin drabbar oss också titt som tätt, släktdrag månne???

2009-01-27 @ 21:20:53
URL: http://www.nogg.se/bliip
Postat av: Marketta

Hahaha, finns tendenser till den där allergin här också. Har letat som en galning efter godispåsen jag sätter fast i jeanshällorna när jag tränar hund. Så idag när vi kom hem från kvällspromenade så hittade jag den. Den hängde fast under lilla bordet vi hade i hallen. Den måste ha ramlat från bordet när det stora hunden vi hade här i förrgår blev glad över att se matte.

2009-01-28 @ 00:22:15
URL: http://colliekompisarna.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0