Ett mirakel!

Alltså, tro det eller ej, men det var inte så fruktansvärt hemskt att börja jobba som jag trodde att det skulle bli. Barnen är glada och positivt inställda till det mesta, och jag är rättså pigg, trots att jag kände mig lite lurad på jullovet eftersom jag var sjuk en stor del av det. Ingen hade saknat mig på avslutningsdagen, jag är alltså inte så oumbärlig som jag tror. Bra att veta.
Idag satt vi och pratade om chefer vid lunchen. En pojke berättade att hans pappa var chef, och när de andra barnen frågade vad han gjorde satt pojken tyst länge innan han svarade: Bestämmer om nån får vara ledig eller inte. Sen berättade han att hans pappa också hade en chef fast han var chef själv, och då blev det riktigt krångligt. Vi funderade länge på hur det där fungerade. Sen sa en annan pojke att han visste att det fanns en som var chef för hela Sverige som hette nåt med Fredrik. Jag föreslog Reinfeldt och det stämde!
"Förut fanns det en annan men det var ingen som gillade honom så han fick inte vara kvar." sa han sen.
Jag frustade lite i mitt vattenglas och frågade om det var Göran Persson han menade, och det var det.
"Om jag blir chef över hela Sverige då ska jag bestämma att ingen ska behöva jobba mer än två timmar om dagen. Om de inte vill förstås." fortsatte han.
Vi andra runt bordet funderade lite på det där, men sen sa en pojke, som verkligen inte gillar skolan, men som står ut med nöd och näppe:
"Tror du verkligen vi skulle kunna lära oss nåt om vi bara gick i skolan två timmar om dagen?"
Han lät mer skeptisk än hoppfull faktiskt.
"Jajamen!" sa statsministeraspiranten. "Man kan lyssna på skivor när man sover, det har jag läst i Kalle Anka."
Så nu vet vi arbetsskygga vem vi ska rösta på om sisådär en trettio år.
Happy thursday!

Kommentarer
Postat av: Annica

barn! så klockrena kommentarer!!!

2009-01-08 @ 22:27:14
URL: http://www.nogg.se/bliip
Postat av: Marketta

Haha, ungar är väl för härliga. Jag kommer definitivt och rösta på han. Fast då är jag ju förstås i pensionsåldern, så spelar ju mig ingen roll. Nä, jag röstar nog inte på han alla fall. Får jag slita, så skall andra också få slita S.

2009-01-08 @ 23:46:24
URL: http://colliekompisarna.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0