Alltså gammalt folk :P

Jag är supertrött på alla tanter och farbröder jag känner, alltså de i min ålder! De kan gnälla! Allt är elände, elände, elände. Det senaste man gnäller över är att man inte ser.
"Ja, jag kan inte läsa vad det står, ser du?"
JA DET GÖR JAG, JAG ANVÄNDER LINSER ELLER GLASÖGON!
"Men oj, är det svårt att se, men pallra dig iväg till optikern då, det har jag gjort sen jag var sjutton år!!"
"Ja, det borde man kanske, men det är ju jättedyrt, och så är det så jobbigt med glasögon."
"JASÅ ÄR DET, DET HAR JAG INTE HUNNIT MÄRKA PÅ 26 ÅR!!!"
Varenda jävla år har jag lagt tusentals kronor på att kunna se, medan de har kunnat slänga pengarna omkring sig i stället, är det rättvist? Och nu har de mage att gnälla?! För att de har ett synfel som de kan gå till COOP och spendera hundra spänn på ett par brillor. Medan jag sitter hos optikern, tittar på suddiga fläckar som optikern hävdar är bokstäver och måste berätta om det är bättre "så eller så?"
Nu har optikern börjat gnälla om att jag borde ha tantglasögon, alltså progressiva. Då pratar vi om stora pengar. Ett par såna glasögon kostar ju som en semesterresa. Nej, det vill jag inte ha, jag klarar mig nog ett par år till, tror jag. Det är ju inte så himla noga, det står ju mest strunt i tidningarna ändå.
En rolig sak med min syn är att när mina linser börjar bli gamla så kastar de ibland om siffror. Det blir ganska spännande ibland när jag tittar i barnens matteböcker och försöker övertala dem att de har räknat fel när de inte har det.
"Är det dina linser som är knasiga igen?" Frågar de luttrade små barnen. Jag får gnugga mig lite i ögonen och titta igen, och vips så är det rätt! Är inte sånt märkligt? Jag har frågat min optiker men jag fick inget svar. Nej nu ska jag ägna mig åt melodikrysset.
God fortsättning på året, kära läsare!

Kommentarer
Postat av: maie

jag har gjort en ny bloggdesign :) tyck gärna till om den på min blogg, puss

2009-01-03 @ 15:04:11
URL: http://sene.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej ! Jaha....så det var tantglasögon jag är ägare till.....som jag funderat på det..ha, ha. Där fick du allt till det !

Jag hatar mina glasögon. Förutom att de är progressiva så har jag en skelning som gör att glasen är slipade på nåt särskilt vis enligt instruktioner från ögonkliniken.

Detta medför att de även är tunga som bara den och gör att jag får skavsår på näsryggen !

Klädsamt ???? Icke sa Nicke .

Ögonläkaren pratade sig varm för att skaffa progressiva glasögon...undrar varför, kanske att han är sponsrad av tillverkaren.



Jag kan bara säga att de är ett helvete att ha på sig då man skall åka rulltrappa, i synnerhet om det är en sån med steg....jag har ramlat ett antal gånger .

Att fickparkera bilen är inte att tänka på , det går varken att titta upp eller ner på glasögon eländet. Har varit nära att backa på flera bilar.

Parkerar numer vid Storsjöns strand när jag skall in på stan, där är det gott om svängrum även för en med progressiva glasögon.....

* Vidare kan jag nämna att min gångstil kan liknas med en älg; alltså man lyfter benen högt när man går ....detta för att undvika att snubbla på trösklar etc som man inte ser.

Kullersten är ett helsike att traska omkring på med progressiva glasögon.....



Så nu vet du på ett ungefär vad som kommer att vänta dig !

Kramisar från mig ! // Maria

2009-01-04 @ 00:32:28
Postat av: Marketta

Oj, du har väl inte linserna på dig när du betalar räkningar. Kan ju bli väldigt galet då :-o.

2009-01-04 @ 00:39:18
URL: http://colliekompisarna.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0