Uttråkad och bitchig

Idag har jag haft hyfsat kul på jobbet. Det är kul att undervisa! Synd att så liten del av min dag handlar om undervisning. Det började förstås inget vidare. På morgonmötet är det meningen att vi ska kolla frånvaro och se till att det funkar med rastvakter och sånt. Men min chef har nog missförstått det. Hon kommer in och berättar om budgeten och tjänster och annat trist, så i stället för att få koll på dagen tappar man lusten att leva. Jag undrar om det är hennes avsikt, och i så fall varför?
Sen på eftermiddagen fick jag helt otippat lite tid över, så jag satte mig ner för att börja med de skriftliga omdömena jag måste skriva om alla elever. Men jag upptäckte att det var skittråkigt, så jag smet i stället in på sexårs och spöade upp en liten unge i Kalaha. Nej, förresten, det är inte sant, jag fick storstryk. Smart unge!
Jag diskuterade också hälsodagen vi ska ha nästa vecka med en kollega. Vi hade hamnat i "hygien" gruppen. Inte så kul. Hur lång tid tar det att berätta för barn att de ska tvätta händerna? Så vi bestämde oss för en ny approach. Vi klär ut oss till häxor och så fixar vi burkar med kall spagetti som dom får sticka ner händerna i och så berättar vi om läkekonsten på medeltiden, med blodiglar och sånt! En annan kollega protesterade mot det och tyckte det var en dålig idé. Hon tyckte inte det hade med hygien att göra. Tråkmåns!
Sen pratade jag med kompisen i miljögruppen. Vi ska klä ut oss till fransyskor och komma in till eleverna och berätta om miljön.
-Och så kan vi prata franska hela tiden! sa hon.
- Mais oui! Tout a fait! Bon idée! Sa jag.
- Va? sa hon.
- Kan du inte franska? frågade jag.
-Nja, bara lite... sa hon.
Vi får se om vi överger den idén.
I affären blev jag överfallen av en försäljare som ville att jag skulle köpa fiskolja. Jag blev skitförbannad, för sonen blev lurad av det där företaget och skulle få betala massor av pengar, så jag skällde ut säljkillen.
- Men omega 3 är ju bra, sa han. Särskilt för dig som tränar.
Vad fasen, tänkte jag och sken upp ett ögonblick, syns det att jag var ute och sprang i 20 minuter igår. Och en gång förförra veckan.
Men sen kom jag på att jag var förbannad och fortsatte skälla på honom.
-Och förresten är jag inte intresserad! Klämde jag  till med som avslutningsfras, och seglade iväg.
- Nähä, sa han och hoppade på en annan tant.
Happy wednesday!

Kommentarer
Postat av: Marketta

Hahaha, det låter som en höjdardag det där. Mycket bra idéer du har haft, synd att de skall motarbetas.



Här ringde den en telefonförsäljare idag och skulle sälja piller. De har ju ringt 4 kvällar den här veckan. Sökte tel nr på Eniro då fick jag upp Online i Lund. Googlade på det så fick jag upp en hel lista med telefonnr de använder. Där fanns en massa kommentarer om dessa telefonsäljare också. Får väl hoppas att man slipper dom ett tag nu.

2009-04-18 @ 00:23:09
URL: http://colliekompisarna.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0