Min dröm! eller en av dem...

Nu har jag gjort det! Jag har anmält mig och Hampus till en kurs i tävlingslydnad! Det har alltid varit min dröm att ha en sjukt lydig hund. Undrar om det är Hampus dröm att bli en?

Igår var han fullständigt odräglig, jag kunde inte gå en meter utan att han högg mig i tårna. Hela dagen ville han bara leka och tramsa och knycka saker han inte fick ha. På kvällen lyckades han med konststycket att få tag på ett batteri att gnaga på.  Så nu har jag fått ringa djursjukhuset för första gången.

De sa att det antagligen inte var farligt. Det värsta var att han kunde få frätskador i munnen så dottern och jag fick skölja ur munnen på honom med en blomspruta. Han tyckte det var kul!

Men idag har han varit superduktig och lydig, så jag hoppas att det bara var något tillfälligt.

I helgen ska Hampus till Västerås på hundutställning. Det ska bli spännande. Hans kullsyster blev BIR-valp när hon ställdes ut första gången. Så nu ska han badas och fixas till innan helgen. Och bli ännu finare än vad han är.

Happy monday!

Kommentarer
Postat av: Annica

Lycka till!!! både med kursen och med utställningen!!!

2009-04-21 @ 19:21:09
URL: http://www.nogg.se/bliip

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0