YYYYYYLLLLL!!!!!

Nytt heligt löfte: Jag ska sluta knarka hundvalpar!

Men kolla själva! De är ju supersöta!!!

http://www.luckyoceans.se/andra_bilder_chrisdales_drygt_4v.htm

Det var så nära att jag kastade mig i bilen, illkörde till Gnesta, hostade upp en himla massa pengar och kom hem med ett litet gosenystan.

Men nej! Vad har jag sagt om impulsköp? Och särskilt inte när det handlar om gulliga saker, som valpar! Medveten konsument, javisst?! Nä, ärligt talat, det var dottern som satte ner foten och sa ifrån. Hon menade att hundvalpar är något man ska ha tid med, både för valpens skull och för sin egen. De är ju små så kort tid och då vill man ju hinna med dem. Undrar hur jag har kunnat få en så klok dotter?

Diskuterade frisyrer idag med promenadkollegan. Jag har hittat en grej som man kan använda om man har rufsigt hår som jag. got2b smooth´n chic.
Jag ska iaf aldrig mer berätta för min hårfrissa att jag är lärare, jag ser alltid så fånig ut när jag berättar det. Jag ska säga att jag är stylist, eller modefotograf, eller proffsbloggare. "Jag vill se ascool och vacker ut" ska jag säga. Jag måste ju ha en frisyr som matchar mina snygga stövlar. Eller hur?

Tog tag i min trädgård i helgen. Har försökt lägga kantstenar runt rabatten, men de tog slut. Nu måste jag övertala maken att komma med mig och köpa nya. Dels behöver jag hjälp med att bära, dels med att betala, he he! Impulsköpte, tvärtemot min övertygelse, en jackmanclematis, en stockros och en orkidee, men det var till halva priset. Sen upplyste trädgårdsmästaren mig om att jag måste gräva värsta jättehålet, minst 60 cm djupt till clematisen. Jajamen tänkte jag och körde hem så glatt! Det räckte med en blick på maken i soffan för att inse att det bara var för lilla mig att gå ut och gräva. Han var djupt inne i "Tillbaka till framtiden 1,2 och 3". Det blev nog inte 60, kanske mera 45 cm, det var ju värsta leran, asjobbigt att gräva. Håll nu tummarna för att min clematis var en hybrid som inte behövde så stort djup.
Happy monday allihop!

Kommentarer
Postat av: Annica

haha ja vem kan hon brås på???? ;P

2008-10-20 @ 22:26:30
URL: http://www.nogg.se/bliip
Postat av: Yarri

Hej ! Du har en mycket klok dotter tycker jag men klokskapen har hon väl ärvt av någon misstänker jag , ha, ha .

Härligt att du börjat engagera dig i kantstenarna , som jag har funderat över hur det gått .

Nästa år skall jag ta itu med att få till några rabatter och inspirerad som jag blivit av dig så skall jag nog ha kantstenar runt rabatterna .

Det är ju snyggare än impregnerat trä.....



Frisyrer...Hmmm, mitt huvud börjar likna ett skatbo, i synnerhet efter att jag varit ute på promenad i dagens blåsväder .....



Ha det nu så bra och kram från mig !

Yarri

2008-10-21 @ 00:40:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0